تولید قطعات پیش‌ساخته بتنی تونل خط ۳ متروی تبریز آغاز می‌شود

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز:

یعقوب وحیدکیا از آماده سازی دستگاه‌های حفاری تونل و آغاز تولید انبوه سگمنت (قطعات پیش ساخته بتنی) در خط ۳ خبر داد.

تبریز-توفیقی
یعقوب وحیدکیا از آماده سازی دستگاه‌های حفاری تونل و آغاز تولید انبوه سگمنت (قطعات پیش ساخته بتنی) در خط ۳ خبر داد.
وی با اشاره به کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی خط ۳ در سال ۱۴۰۲ توسط وزیر کشور در سال قبل بیان کرد:در این مدت با ایجاد شفت پشتیبانی حفاری در جنب ترمینال مرکزی و معلوم شدن پیمانکار اورهال و مونتاژ دو دستگاه حفاری تونل (TBM)، این عملیات به پایان رسیده است.
وحیدکیا ادامه داد:با راه‌اندازی کارخانه سگمنت سازی متناسب با قطر تونل خط ۳ ، تولید انبوه سگمنت‌های مورد نیاز این خط نیز آغاز شده است و با سرعت تمام در تلاشیم مطابق زمانبندی عملیات حفاری تونل‌های خط ۳ را نیز پیش ببریم.وی افزود:مدل تونل‌های خط ۳ همچون تونل‌های خط ۱ در دو مسیر رفت و برگشت مجزا بوده و قطر داخلی آن نیز ۶ متر است. حداکثر عمق مسیر نیز ۲۷ متر از سطح زمین خواهد بود.
خط ۳ مترو تبریز به طول ۱۰ کیلومتر با ۱۰ ایستگاه در امتداد شمالی و جنوبی از ترمینال بزرگ تبریز جنب بزرگراه شهید کسائی آغاز و با عبور از خیابان مشروطه، خیابان شریعتی، در منطقه میارمیار با خطوط یک  و دو دارای ایستگاه تبادلی بوده و پس از عبور از هسته مرکزی شهر، به طرف مراکز پرتراکم جمعیتی در خیابان انقلاب و شهرک ارم امتداد پیدا کرده و با عبور از جنب بیمارستان عالی نسب به شهرک رضوان شهر منتهی می‌شود.