خبر

۰

 

برای بازگرداندن ایرانیان مقیم انجام می‌شود؛
آغاز پروازهای فوق العاده جنوب و شرق اروپا و قطر به ایران از امروز

ایران ایر از برقراری پروازهای فوق العاده برای بازگرداندن ایرانیان مقیم اتریش، مجارستان، اسلواکی، لهستان، اسپانیا و قطر به تهران و شیراز طی هفته جاری خبر داد.
به گزارش  مهر، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اعلام کرد: در پی درخواست هموطنان مقیم کشورهای اتریش، مجارستان، اسلواکی و لهستان برای مراجعت به کشور، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما"، یک پرواز برای روز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه (۵ می) برنامه‌ریزی کرده است.
این پرواز با هماهنگی وزارت امورخارجه و صدور مجوز وزارت بهداشت و با کسب مجوزهای لازم از سازمان هواپیمایی کشوری اتریش انجام می‌شود.
 
رزمایش آمریکا و انگلیس در قطب شمال
به دنبال نمایش قدرت روسیه در قطب شمال و عملیات چتربازان این کشور در ارتفاع 33 هزار پایی، آمریکا و انگلیس نیز در آبهای منطقه رزمایش ضد زیر دریایی برگزار کردند.
به گزارش فارس، نیروی دریایی آمریکا و انگلیس در اقدامی جهت حفظ آمادگی برای هرگونه مواجهه محتمل با روسیه یک رزمایش  ضد زیر دریایی در آبهای قطب شمال برگزار کردند.
 
 آزادی ۹۸ زندانی طالبان در افغانستان
دولت افغانستان از آزادی ۹۸ زندانی طالبان خبر داد.
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی طلوع نیوز، دولت افغانستان  از آزادی ۹۸ زندانی طالبان خبر داد.
«جاوید فیصل»، سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان، گفت که آزادی این زندانیان صورت گرفت.
وی گفت: «در ادامه اجرایی کردن دستورالعمل اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان، ۹۸ زندانی طالبان  دو روز گذشته آزاد شدند. آزادی این افراد براساس سن و میزان محکومیت‌شان در راستای جلوگیری از شیوه هرچه بیشتر ویروس کرونا صورت گرفته است.»
 
قرنطینه حدود ۳ هزار خدمه کشتی کروز آلمانی
به دنبال مثبت شدن تست کرونای یکی از کارکنان کشتی آلمانی، دو هزار و ۸۹۹ خدمه آن در سواحل دریای شمال این کشور قرنطینه شدند.
به گزارش فارس، در روز سی‌ام آوریل دو هزار و ۸۹۹ خدمه یک کشتی کروز آلمانی با نام «ماین شیف ۳» بعد از مثبت شدن آزمایش کرونای یک نفر از سرنشینان، در همان کشتی در سواحل دریای شمال این کشور قرنطینه شدند.
شبکه خبری چینی «سی‌جی‌تی‌ان» گزارش داد از کل خدمه این کشتی در پی مثبت شدن آزمایش یک نفر، تست کرونا گرفته شده و نتایج آن روز دوشنبه مشخص خواهد شد.
سرویس خبری چین به نقل از کنسولگری این کشور در هامبورگ اعلام کرد ۵۸ نفر از خدمه این کشتی چینی هستند که همه آنها در شرایط جسمانی خوبی هستند.
 
اینترسپت: زندان‌های فدرال آمریکا آمار مبتلایان به کرونا را پنهان می‌کنند
بر اساس گزارش یک متخصص درمانی در آمریکا، یک زندان فدرال در نیویورک در حال پنهان کردن آمار زندانیانی است که به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند تا از این طریق از رسیدگی‌ درمانی به آنان جلوگیری کند.
به گزارش فارس، یک زندان فدرال در یکی از بخش‌های شهر نیویورک آمریکا، که بیش از هزار و 700 زندانی دارد عمداً در حال از بین بردن سوابق پزشکی است تا شمار واقعی مبتلایان به بیماری کرونا در این زندان نامشخص بماند.
به نوشته پایگاه «اینترسپت»، طبق گزارش یک متخصص درمانی که در ۲۳ آوریل برای بازرسی به این زندان که در بروکلین نیویورک واقع شده، مراجعه کرده بود، این زندان در تلاش بوده است آمار مبتلایان به کرونا را از بین ببرد و از ارائه خدمات درمانی کافی به زندانیان سر باز بزند.
 
تسلا خواهان تامین برق در انگلیس شد
تسلا به نظر می رسد تسلا قصد دارد وارد بخش تامین برق در انگلیس شود. این شرکت خواهان مجوز تامین برق در این کشور شده است.
به گزارش  مهر به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی تسلا متقاضی دریافت مجوز تامین برق در انگلیس شده است.
یکی از منابع نزدیک به شرکت فاش کرده، احتمالا هدف دریافت این مجوز از بخش قانونگذاری انرژی انگلیس، عرضه پلتفرم Autobidder شرکت تسلا است. در این تقاضانامه دلیل درخواست تسلا برای این مجوز مشخص نیست. Autobidder  پلتفرمی برای معامله اتوماتیک انرژی است که هم اکنون  در  مخزن ذخیره برق هورنزدیل واقع در جنوب استرالیا فعال است.