ارتقای میانگین نمره امتحانات نهایی دبیرستانی‌ها در دستور کار

عضو شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد؛

عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: توجه به فناوری‌های نوین و استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی و تأکید بر روش‌های جدید تدریس، رویکردهای جدید توانمندسازی فرهنگیان و معلمان، ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی معلمان، همچنین تحول در فرآیند یادگیری با تأکید بر توانمندسازی معلمان و تقویت برنامه‌هایی که باعث تحرک، پویایی، شادابی و نشاط دانش‌آموزان می‌شود از برنامه‌های سال ۱۴۰۴ معاونت آموزش متوسطه است.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: توجه به فناوری‌های نوین و استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی و تأکید بر روش‌های جدید تدریس، رویکردهای جدید توانمندسازی فرهنگیان و معلمان، ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی معلمان، همچنین تحول در فرآیند یادگیری با تأکید بر توانمندسازی معلمان و تقویت برنامه‌هایی که باعث تحرک، پویایی، شادابی و نشاط دانش‌آموزان می‌شود از برنامه‌های سال ۱۴۰۴ معاونت آموزش متوسطه است.به گزارش ایسنا، سیدمصطفی آذرکیش ادامه داد: تلاش ما این است که از ظرفیت فناوری‌های نوین استفاده کنیم و روش‌های جدیدی را برای یادگیری در قالب  کار گروهی داشته باشیم. تأکید بر اجرای راهکار  ۱۷۳ سند تحول است که می‌گوید؛ اصلاح و بروزرسانی روش‌های تعلیم و تربیت با تأکید بر روش‌های خلاق، گروهی، تیمی و نوآورانه و با توجه به نقش الگویی معلمان است و همچنین ما علاقه‌مند هستیم که استفاده بهینه‌ای از دانش و تجربه پیشکسوتان آموزش و پرورش متناسب با راهکار سند تحول بنیادین را داشته باشیم.
وی افزود: توسعه ظرفیت‌های پژوهش در وزارت آموزش و پرورش با توسعه برنامه‌ها و اقداماتی که منجر به تقویت روحیه پژوهشگری در دانش‌آموزان و معلمان شود و تقویت گروه‌های آموزشی و خانه‌های راهبری کشوری به عنوان بازوان علمی کشور و آموزش و حلقه واسط بین حوزه‌های ستادی و صف را در دستور کار داریم.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش همچنین بیان کرد: توسعه آموزش مهارت‌آموزی که ما باید به تعدادی از دانش‌آموزان غیر هنرستانی یک مهارت علمی، شغلی و فنی و ورزشی را آموزش دهیم، جزو تکالیف برنامه هفتم توسعه است.