گردشگری زیارت محور اصلی برنامه ریزی خراسان رضوی است

استاندار:

استاندار خراسان رضوی گفت:گردشگری زیارت محور اصلی برنامه ریزی استان است ولی بخش‌های تاریخی و طبیعی نیز می‌توانند نقش مؤثری در توسعه گردشگری ایفا کنند.همچنین خراسان رضوی به یکی از قطب‌های گردشگری سلامت در کشور تبدیل شده و پیشرفت های خوبی در این زمینه به دست آمده است.

مشهد-خبرنگار آفرینش
استاندار خراسان رضوی گفت:گردشگری زیارت محور اصلی  برنامه ریزی استان است ولی بخش‌های تاریخی و طبیعی نیز می‌توانند نقش مؤثری در توسعه گردشگری ایفا کنند.همچنین  خراسان رضوی به یکی از قطب‌های گردشگری سلامت در کشور تبدیل شده و پیشرفت های خوبی در این زمینه به دست آمده است.
غلامحسین مظفری در نشست خبری که در بازار فرش مشهد به مناسبت روز احیای بناها و محوطه های تاریخی برپا شد، افزود:سهم  
یک درصدی از آزادراه های موجود در کشور زیبنده خراسان رضوی نیست زیرا استفاده کننده اصلی آزادراه ها مسافران و زائران خارج از استان هستند و شکل گیری آن موجب گسترش ترانزیت کالا در کشور نیز خواهد شد.
وی همچنین در خصوص مصوبات کارگروه ملی زیارت به ریاست معاون اول رییس جمهور که در هفته گذشته برگزار شد، بیان کرد:آقای عارف تمایل داشتند که کارگروه ملی زیارت به شورای عالی زیارت ارتقا پیدا کند؛ همچنین در این نشست موضوع های مختلفی مورد بحث قرار گرفت که از مهمترین آنها آزادراه حرم تا حرم، قطار برقی مشهد-تهران و همچنین قطار سریع‌السیر مشهد-تهران بود.
مظفری با بیان اینکه نحوه تأمین مالی این طرح که مبلغ قابل توجهی نیز به دنبال دارد مشخص شده است، اظهار کرد:۱۰ درصد تأمین مالی قطار برقی نیز تاکنون انجام شده و ۹۰ درصد دیگر آن نیز از مسیر قرارداد فاینانس برنامه ریزی شده است.
وی همچنین در مورد طرح آزادراه حرم تا حرم نیز اظهار کرد:قرار بود سهم مشارکت بخش خصوصی به دولت در این طرح ۷۰ به ۳۰ باشد ولی به دلیل دشواری‌های اقتصادی که این سهم برای بخش خصوصی ایجاد کرده بود، این درصد اصلاح شد تا این طرح نیز در مسیر ایجاد قرار گیرد.
مقام عالی دولت در خراسان رضوی ادامه داد: بخش خصوصی استان خراسان رضوی دارای توانمندی‌های زیادی است که ۹۰ درصد اقتصاد ما را اداره می‌کند، در حالی که این میزان در برخی از استان‌های کشور بسیار کمتر است، از این رو بهره‌گیری از ظرفیت کشورهای همسایه در کنار بخش خصوصی توانمند از جمله تأکیداتی است که از سوی دولت و حاکمیت دنبال می شود.
وی در مورد پروژه های  قطار شهری مشهد نیز گفت:خوشبختانه نسبت به سایر نقاط کشور در خصوص قطار شهری پیشرو هستیم؛ اجرای قطار شهری بسیار سنگین است به گونه ای که احداث هر کیلومتر آن نیازمند پنج همت بودجه بوده که رقم قابل توجهی است.