زنگ خطر پیک سوم کرونا در هرمزگان به صدا درآمد

بالا رفتن میزان مراجعه‌های سرپایی، موارد بستری و مرگ و میرها در چند روز گذشته زنگ خطر پیک سوم کرونا را در هرمزگان به صدا در آورده است.


بالا رفتن میزان مراجعه‌های سرپایی، موارد بستری و مرگ و میرها در چند روز گذشته زنگ خطر پیک سوم کرونا را در هرمزگان به صدا در آورده است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و این استان در گفت و گو  با ایرنا اظهار داشت: این استان پیک دوم کرونا را پشت سرگذارده و به وضعیت پایدار چند روز قبل رسیده اما به وضعیت قبل از پیک کرونا در اسفند سال گذشته و فروردین ماه نرسیده است.
دکتر فاطمه نوروزیان ادامه داد: هنوز میزان بستری و مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا در این استان بالاست و از چند روز گذشته مراجعه‌های سرپایی و به دنبال آن موارد بستری و حتی مرگ و میر به نسبت بالا رفته است.
وی اضافه کرد: این وضعیت زنگ خطری درخصوص احتمال آغاز پیک سوم کروناست که خدای نکرده اگر ایجاد شود به پیک دوم متصل می‌شود و وضعیت بدتر و شدیدتری ایجاد می‌کند.
وی بیان داشت:راه‌حل برون رفت از این وضعیت و همه‌گیری کرونا نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از هرگونه تجمع است، مردم قانون شفا که «ش» به معنی شستن دست‌ها، «ف» به معنای فاصله گذاری فیزیکی و «الف» به مفهوم استفاده از ماسک است را بکارگیرند.
 52 درصد افراد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند
مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: هرمزگان از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی چهارمین اُستان محسوب می‌شود و اما درصد رعایت بالا نبوده و ۵۲ درصد افراد این پروتکل ها را رعایت می‌کنند.
نوروزیان تصریح کرد: همچنین این استان از نظر رعایت ماسک در کشور اول محسوب می‌شود اما به نسبت خودش در ماه‌های قبل درصد استفاده از این وسیله کاهش یافته و از ۸۰ تا ۸۵ درصد به ۶۶ درصد رسیده است.سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تقاضا کرد: مردم به پروتکل‌های بهداشتی و به خصوص ماسک بسیار اهمیت داده و آن‌ها را بکارگیرند.