میز خبر

۰

 

حاجی میرزایی:
زمین برای ساخت ۱۴ هزار و ۵۰۰  واحد مسکن فرهنگیان تأمین‌ شد

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: در حال حاضر از ۷۵ هزار واحد مسکونی که باید برای فرهنگیان تأمین شود زمین برای ساخت ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد تأمین و عملیات ساخت آنها شروع‌ شده است و می‌توانیم در یک سال و نیم آینده این خانه‌ها را تحویل دهیم.
به گزارش ایرنا از  معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی  در حاشیه آیین عملیات ساخت ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن فرهنگیان که به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رییس‌جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید عملیات اجرایی ساخت ۱۴۵۰۰ واحد مسکن برای فرهنگیان برگزار شد، به تأمین مسکن برای ۱۰۰ هزار فرهنگی فاقد مسکن،   اشاره کرد و  اظهار داشت: در مورد عملیات ساخت مابقی مسکن‌ها نیز همکاری ما و وزارت راه و شهرسازی ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم بر اساس قولی که وزیر راه و شهرسازی داده تا حدود ۱۰۰ هزار شاغل فرهنگی را در ماه‌های آینده تعیین تکلیف کنیم.
وی ادامه داد: مسکن یکی از نیازهای اصلی هر فردی است و ما می‌دانیم که بخش زیادی از حقوق معلمان فاقد مسکن، صرف اجاره‌بها در مسکن می‌شود و اگر بتوانیم مسکن لازم را برای فرهنگیان تأمین کنیم کمک بزرگی به این قشر شده است.وزیر آموزش‌وپرورش در مورد اختصاص زمین‌های متعلق به آموزش‌وپرورش به ساخت مسکن فرهنگیان در سراسر کشور، تصریح کرد: تأمین هزینه زمین بخش مهم و تعیین‌کننده در مسکن است. بنابراین متعهد شدیم که هر جا زمینی متعلق به آموزش‌وپرورش داریم به مسکن فرهنگیان اختصاص دهیم.
 ارائه تسهیلات ۴ هزار میلیارد تومانی بانک ملی برای ساخت مسکن فرهنگیان
حاجی میرزایی گفت: منابع موردنیاز برای ساخت مسکن فرهنگیان، از طریق بانک مسکن و  ملی تأمین خواهد شد و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با بانک ملی ایران نوشته شد مبلغ ۴ هراز میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت مسکن فرهنگیان در اختیار وزارت آموزش‌وپرورش قرارگرفته است که امیدواریم با آورده اولیه همکاران، منابع لازم برای ساخت را تأمین کرده و کار را آغاز کنیم.
وی عنوان کرد: ارتقای منزلت و معیشت فرهنگیان یکی از سیاست‌های جدی وزارتخانه بوده و در این راستا زمین‌های متعلق به آموزش‌وپرورش به ساخت مسکن فرهنگیان اختصاص‌یافته است.

مردم چگونه وارد بورس شوند که ضرر نکنند
عضو سابق هیات مدیره سازمان بورس می‌گوید مردمی که قصد ورود به بازار سرمایه دارند بهتر است به سمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری بروند تا آنجا با خرید پرتفویی از سهام‌، ریسک‌ سرمایه‌گذاری‌شان کاهش یابد.
به گزارش خبرنگار مهر،  حیدر مستخدمین حسینی، عضو هیأت عامل پیشین سازمان بورس و اوراق بهادار درباره وضعیت فعلی و چشم انداز آتی بازار سرمایه گفت:
اگر به بودجه سال ۹۹ نگاه کنیم، دو قلم چشمگیر انتشار اوراق توسط دولت به میزان ۸۰ هزار میلیارد تومان و فروش سهام به میزان ۵۰ هزار میلیارد تومان به وضوح دیده می‌شود؛ به نحوی که دولت در همان ابتدای سال این اقدام را به عنوان جایگزین کاهش درآمد نفتی و همچنین پوشش کسری بودجه خودش شروع کرده است، بدون آنکه در تمام این واگذاری‌ها، تصدی‌گری دولت و اختیارات آن در حوزه مدیریت، تصمیم‌گیری و یا انتخاب مدیران کاهش پیدا کند.
وی افزود: انتخاب مدیران نیز از عوامل مهمی در این زمینه است برای مثال در شرکت‌هایی مانند ایران‌خودرو و سایپا گرچه حداکثر سهم دولت ۱۶، ۱۷ درصد است، اما انتخاب مدیرعامل، هیأت‌مدیره و تصمیم‌گیری‌ها در حوزه اجرایی و عملیاتی تماماً با دولت بوده و اعضا از منصوبان دولت هستند؛ اما در واحدهای عرضه شونده جدید دیگر، واگذاری‌ها تا حدی خواهد رفت که حتی به لحاظ قانونی سهام عمده و انحصاری در اختیار دولت خواهد بود.
مستخدمین حسینی گفت: نام این فرآیند را نمی‌توان خصوصی‌سازی یا اقتصاد مردمی گذاشت؛ بلکه نام آن را گسترش مالکیت و سهامدار کردن مردم بدون اینکه اختیاری در شکل‌دهی و تصمیم‌سازی واحدهای واگذاری داشته باشند، می‌گذاریم. این تصمیمات از نیمه دوم سال گذشته پی‌ریزی شده تا زمینه و بسترسازی برای هدایت عامدانه نقدینگی به سمت بازار سرمایه صورت گیرد و از ابتدای سال ۹۹ دولت بتواند با این بسترسازی و حجم تبلیغاتی که برای بازار سرمایه رقم زده، مردم را به سمت خریدن این سهام‌ها سوق بدهد.وی افزود: بنابراین ریزش شاخص سهام را در اواخر واگذاری‌های دولت تجربه خواهیم کرد؛ چرا که ماهیت بازار سرمایه، تاثیرپذیری از شوک‌هایی است که به آن وارد می‌شود و این شوک‌ها می‌تواند مثبت یا منفی باشد بنابراین مردم بی اطلاع که با تجربۀ کمی وارد بازار شده و به تک خریدن سهم روی می‌آورند جز متضررین اولیه خواهند بود.
به گفته مستخدمین حسینی، نگرانی ما این است که داستان مؤسسات غیرمجاز با نرخ سودهای بالا و اغواگر که مردم را به سمت خود کشانده و در سایه سکوت دولت و بانک مرکزی تابلوهای تبلیغاتی خود را در کوچه، خیابان و حتی در رسانه‌های ملی، روزنامه و صدا و سیما تبلیغ می‌کردند تکرار شده و دوباره معترضان در پی حقوق از دست‌رفته‌شان بیفتند.