به قانون «سوزن برای خودتان جوال دوز برای ما» متعهد باشيم!

قرارشد با درك وضعيت اقتصادي مردم و البته دولت، همه با هم شرايط بينابيني حضور در اجتماع را با عمل به پروتكل‌هاي بهداشتي بپذيريم. ب

به قانون «سوزن برای خودتان جوال دوز برای ما» متعهد باشيم!

 

 قرارشد با درك وضعيت اقتصادي مردم و البته دولت، همه با هم شرايط بينابيني حضور در اجتماع را با عمل به پروتكل‌هاي بهداشتي بپذيريم. بماند كه هزينه عمل به پروتكل‌هاي بهداشتي را خود مردم بايد پرداخت كنند؛ از خريد روزانه ماسك و مواد ضدعفوني تا تحمل گران شدن همه‌چيز، به‌ويژه هزينه حمل‌ونقل عمومي را كه مدام درحال افزايش است. به هرحال آناني كه ناچارند وارد شهرشده و دنبال كسب‎وكارخود بروند، احتمالا از نظر مسئولان بايد دندشان براي پرداخت اين هزينه‎ها نرم شده باشد؛ چون وام يك ميليون توماني گرفته‎اند!
اين‎ها را گفتيم كه بگوئيم به گفته فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران- كه البته حواس‎مان هست نامش تغيير كرده و ستاد «مبارزه» با بیماری کرونا به «مدیریت» بیماری کرونا، تبديل شده!- هنوز تهران شرايط شكننده‌اي دارد. و باز از مردم گله شده كه فقط 62 درصد تهرانی‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و همين باعث شده، تهران هنوزبه شرايط مطلوب نرسد. وي افزوده برای این موضوع شرایط باید به شکلی تغییر یابد که بتوانیم میزان کاهش آمار را عملیاتی‌تر مطرح کنیم.
اما بايد توجه داشته باشيم در شرايطي كه مسئولان مختلف، هم تست كرونا مي‌دهند و چك مي‌شوند، هم جلسات‌شان را با ويدئو كنفرانس برپا مي‌كنند و هم با خودروهاي شخصي رفت‌وآمد مي‌كنند؛ بايد اعمال پروتكل‌ها از سوي مردم را به‌نحوي صورت دهند كه ديگر بيش از اين متحمل هزينه‌هاي سرسام‌آور نشوند و نمره بدشان به نمره خوب تبديل شود! اگر دوباره قراراست ستاد «مديريت» كرونا روش‌هاي عملياتي‌تري انجام دهد كه هزينه‌اش را بايد مردم بپردازند، از تعداد 62 درصدي بازهم كاسته خواهدشد. اگر قراراست به توصيه معاون وزير بهداشت عمل كرده و به زندگي با كرونا عادت كنيم؛ بهتراست مسئولان محترم؛ يك سوزن به خودشان بزنند و يك جوال‌دوز به مردم و مردم را در عرصات كرونا تا اين حد در مضيقه قرار ندهند.