خبر

۰

 شمار قربانیان کرونا در جهان از ۲۵۰ هزار نفر گذشت
شمار قربانیان کرونا در جهان از ۲۵۰ هزار نفر گذشت.
به گزارش ایلنا به نقل از ورلد میتر، شمار قربانیان کرونا در جهان به ۲۵۱ هزار و ۹۳۰ نفر رسید.
تا کنون در سراسر جهان سه میلیون و ۶۴۱ هزار و پنج نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.
یک میلیون و ۱۹۲ هزار و ۹۲۶ نفر نیز پس از ابتلا به این ویروس بهبود یافته‌‌اند.

 پیش بینی شمار تلفات کرونا در آمریکا به دوبرابر افزایش یافت
به گفته محققان و بر اساس مدل جدید پیش‌بینی تلفات کرونا، با توجه به این که آمریکا به سوی کاهش محدودیت‌ها پیش می‌رود، آمار قربانیان این کشور به 135 هزار نفر تا اواسط تابستان خواهد رسید.
به گزارش  فارس، مدل اصلاح شده تلفات کروناویروس پیش‌بینی کرده، حدود ۱۳۵ هزار آمریکایی بر اثر «کووید-۱۹» تا اوایل اوت (اواسط مرداد) جان می‌بازند. به گفته محققان این رقم تقریباً دو برابر پیش‌بینی‌های قبلی است.
به گزارش خبرگزاری «رویترز»، دلیل این پیش‌بینی جدیدِ انجام شده توسط موسسه سنجش و ارزیابی سلامت دانشگاه واشنگتن، افزایش فعالیت در اغلب ایالتهای آمریکاست. انتظار می‌رود تا ۱۱ مه (۶ روز دیگر) بازگشایی مشاغل و کاهش محدویتهای ماندن در خانه در ۳۱ ایالت اجرایی شود.

 تلاش ایران، ترکیه و آذربایجان برای از سرگیری تجارت در شرایط شیوع کرونا
ایران و ترکیه و آذربایجان به دنبال از سرگیری تجارت هستند.
به گزارش ایلنا به نقل از ریپورت، مقام‌های ایران،ترکیه و آذربایجان به دنبال از سرگیری تجارت با وجود شیوع کرونا هستند.
مقام‌های ایران ، ترکیه و جمهوری آذربایجان برای رفع موانع در راه از سرگیری روابط تجاری با توجه گسترش کرونا ویروس تلاش‌هایی را انجام داده‌اند.
ایران خواستار حل مشکلات کامیون‌های مانده در پشت مرز ترکیه شده و بر لزوم حل مشکل انتقال محموله‌های فسادپذیر تاکید کرده است. مقام‌های ایرانی و آذربایجانی در خصوص حل موانع موجود با یکدیگر گفت‌وگو کرده‌اند.

 انتقاد روسیه از مانع‌تراشی آمریکا برای پرداخت وام به ایران و سوریه
مقام روس از رویه آمریکا نسبت به ایران و سوریه در شرایط کرونایی انتقاد کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «الکساندر پانکین» معاون وزیر امور خارجه روسیه، خواهان کمک نهادهای مالی جهانی به کشورهای درگیر در بحران کرونا شد.وی در ادامه گفت: اقدام کشورهای سهامدار اصلی صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی از جمله آمریکا که با انگیزه‌های سیاسی مانع پرداخت وام‌ها در شرایط بحران انسانی به کشورهایی همچون ایران و سوریه می‌شوند، غیرقابل قبول است.