میز خبر

۰

بهسازی جاده‌های اطراف مناطق عملیاتی نفت و گاز غرب
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت، با مشارکت اداره راه و شهرسازی شهرستان پلدختر اقدام به بازسازی، تعمیر و بهسازی پل موقت و جاده دسترسی روستای پران پرویز و مسیر ارتباطی روستاهای اطراف منطقه عملیاتی سرکان مالکوه کرده است.
به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، سعید ناصری‌پور، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب با اعلام این خبر گفت: در پی بارندگی‌های سیل‌آسای سال گذشته و امسال و تخریب جاده و پل دسترسی روستای پران پرویز در حوالی شهرستان پلدختر و نیاز مبرم اهالی این روستا و روستاهای اطراف به این جاده در اردیبهشت‌ماه امسال عملیات ترمیم و بازسازی آن در دستور کار قرار گرفت و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و همکاری اداره راه و شهرسازی شهرستان پلدختر، عملیات لوله‌گذاری (۱۵۰ متر) و جاده‌سازی در بستر رودخانه کشکان با موفقیت به پایان رسید و مسیر دسترسی اهالی روستای پران پرویز و روستاهای اطراف بار دیگر بازگشایی شد.
وی افزود: عملیات لوله‌گذاری و جاده‌سازی در بستر رودخانه کشکان بسیار دشوار و همراه با ریسک بالای کاری بود که خوشبختانه با همت جهادی همکاران در کمتر از ۱۲ روز به پایان رسید و جاده روستای
پران پرویز به جاده اصلی ارتباطی پیوست.
ناصری‌پور درباره اهمیت انجام این پروژه تصریح کرد: با انجام این عملیات، افزون بر بازگشایی مسیر ارتباطی روستاهای اطراف منطقه عملیاتی سرکان مالکوه، گامی دیگر در جهت عمل به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت نسبت به روستاهای اطراف برداشته و سهولت دسترسی به منطقه عملیاتی سرکان نیز بار دیگر محقق شد.
هم‌اکنون عملیات ترمیم و بازسازی جاده دسترسی به چاه‌های سرکان از مسیر امامزاده بابا حبیب و تنگه ملاوی نیز در حال اجراست که عملیات تعمیر و بازسازی این جاده‌ها به‌زودی به پایان خواهد رسید و با ترمیم و بازگشایی این مسیر، روستاییان و عشایر منطقه از آن بهره‌مند می‌شوند.

تعمیر پمپ انتقال نفت سکوی فروزان در خارک
توربوپمپ توربین میدان مشترک فروزان به‌دست متخصصان منطقه خارک تعمیر و دوباره به سکوی فروزان برگردانده و نصب شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، منصور لیراوی، رئیس تعمیرات مکانیک منطقه عملیاتی خارک گفت: با توجه به خرابی بدنه پمپ مستقر در سکو ابتدا تصمیم این بود که تعمیر اساسی آن در قالب برون‌سپاری انجام شود، اما در برنامه واحد تعمیرات مکانیک قرار گرفت.  
وی افزود: ابتدا قسمت‌های خورده‌شده استافینگ‌باکس از سوی جوشکاران ماهر با دقت پر شد و پس از آن، پوسته پمپ برای عملیات بورینگ به پتروشیمی خارک منتقل شد.
به گفته وی، پس از پایان این مرحله و سنگ‌زنی دوباره پوسته پمپ در کارگاه تراشکاری، قطعات مورد نیاز دیگر نظیر یاتاقان‌ها، بوش‌ها، پین‌ها و... در کارگاه تراشکاری ساخته و این قطعات روی پمپ نصب و تست‌های اولیه نیز انجام شد.
رئیس تعمیرات مکانیک منطقه عملیاتی خارک اظهار کرد: بلافاصله پس از پایان جمع‌آوری قطعات، پمپ به مجتمع نفتی فروزان منتقل و از سوی کارکنان کارگاه مکانیک و تراشکاری و مجتمع نفتی فروزان نصب شد و در مرحله آخر، عملیات هم‌محوری پمپ نصب‌شده با توربین با دقت فراوان انجام شد و پمپ در سرویس قرار گرفت. برای حصول اطمینان از عملکرد توربو پمپ در چند مرحله دستگاه مورد ارتعاش‌سنجی قرار گرفت که نتایج مطلوبی را به همراه داشته است.
پمپ دوم نیز که برای تعمیر اساسی به خشکی منتقل شده بود پس از انجام این مراحل و برای استفاده در سکو به عنوان پمپ جایگزین به مجتمع نفتی فروزان فرستاده شده است.


گازرسانی به ۳۰۱ روستای استان لرستان تا پایان سال ۹۹
سرپرست شرکت گاز استان لرستان گفت: پروژه گازرسانی به  ۳۰۱ روستای استان لرستان در دستور کار قرار گرفته که تا پایان امسال عملیاتی خواهد شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، کرم گودرزی اظهار کرد: با اجرای این طرح، تا پایان امسال ۱۵ هزار خانوار روستایی استان از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.
به گفته وی، از مجموع ۲ هزار و ۳۵۴ روستای واجد شرایط گازرسانی استان، هزار و ۷۰۹ روستا از این خدمت برخوردارند که ضریب نفوذ آن بیش از ۸۷ درصد است. سرپرست شرکت گاز استان لرستان تصریح کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی به ۳۰۱ روستا، ضریب نفوذ گازرسانی روستایی در استان لرستان به بیش از ۸۹ درصد ارتقا می‌یابد.
گودرزی ادامه داد: بررسی و مطالعات گازرسانی به ۱۷۹ روستا و مقدمات پیمان‌سپاری آن نیز انجام شده که با تحقق این برنامه‌ریزی، سال ۱۴۰۱ ضریب بهره‌مندی روستاهای استان از  گاز طبیعی به بیش از ۹۸ درصد ارتقا خواهد یافت.وی همچنین به گازرسانی به صنایع لرستان اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۱۲۹ پروژه در استان پیش‌بینی شده و تلاش بر این است که همه این پروژه‌ها را تا پایان امسال تکمیل کنیم.
سرپرست شرکت گاز استان لرستان اظهار کرد: زیرساخت‌ها خوبی در استان وجود دارد و از این حیث هیچ‌گونه محدودیتی برای گازرسانی به صنایع در استان وجود نخواهد داشت.