خبر

۰

 

زلزله ۵.۱ ریشتری لرستان؛
۲۵ نفر مصدوم شدند

 به دنبال وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری در فیروزآباد لرستان ۵ تیم به کانون زمین‌لرزه اعزام شد، تاکنون خسارات جزئی ازجمله ترک خوردن دیوار منازل گزارش‌شده و تیم‌های هلال‌احمر آماده‌باش هستند.
به گزارش مهر ،  مطابق برآورد اولیه مؤسسه ژئوفیزیک زمین لرزه‌ای با شدت ۵.۱ ریشتر در منطقه «فیروزآباد» لرستان به وقوع پیوست.
زمان وقوع این زلزله ساعت ۱۲ و ۳۷ دقیقه و ۴۹ ثانیه ظهر روز چهارشنبه اعلام شده است. عمق وقوع این زمین لرزه ۷.۱ کیلومتری از سطح زمین و مرکز این زمین لرزه بر اساس گزارش مرکز زلزله نگاری کشور به عرض و طول جغرافیایی ۴۸.۰۸ و ۳۳.۷۵ بوده است.

ممنوعیت فعالیت آرایشگاه‌ها برداشته شد
ممنوعیت فعالیت آرایشگاه‌ها برداشته شدفعالیت آرایشگاه‌های زنانه و مردانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز شد.
به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام اتاق اصناف ایران، در آخرین نشست ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و براساس مذاکرات انجام شده در این کمیته که با حضور رییس اتاق اصناف ایران برگزار شد، مقرر شد فعالیت تمامی آرایشگاه های مردانه و زنانه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مجاز شود.

هشدار پکن به آمریکا؛ استقرار کروز و تحرک نظامی اطراف ما ممنوع!
یک خبرگزاری انگلیسی در حالی از طرح ویژه پنتاگون برای استقرار تفنگداران دریایی مجهز به موشکهای کروز نزدیک چین خبر داده که مقامات چینی نیز به پنتاگون در این باره هشدار داده اند.
 به گزارش  فارس، در حالی که تنش بین چین و آمریکا هر روز رنگ دیگری به خود می‌گیرد رسانه ها از تلاش آمریکا برای جبران عقب ماندگی موشکی برابر چین با استقرار موشکهای برد بلند ضد کشتی  و کروز خبر می دهند.
 خبرگزاری «رویترز» در گزارشی اختصاصی نوشت که پنتاگون قصد دارد در طرحی که بودجه آن را از کنگره تقاضا کرده، تفنگداران دریایی خود مجهز به انواع موشکهای «تام هاوک» و موشکهای برد بلند ضد کشتی را برای کمک رساندن به نیروی دریایی خود به منطقه اعزام کند.  پنتاگون قصد دارد با این برنامه با پیشرفت قابل توجه چین در موشکهای سطح پایه کروز و بالستیک مقابله کند.

 روزنامه لوموند گزارش داد:
داعش در شمال شرق عراق همچنان فعال است
روزنامه لوموند فرانسه گزارش داد که حدود سه هزار عنصر مسلح داعش همچنان در شمال شرق عراق فعالیت می‌کنند.
به گزارش ایلنا، روزنامه لوموند فرانسه گزارش داد که حدود سه هزار تروریست مسلح داعش همچنان در شمال شرق عراق فعالیت می‌کنند.
این روزنامه نوشت که سلول‌های خفته گروهک تروریستی داعش در مناطق آزاد شده دوباره در حال شکل‌گیری هستند و این افراد، عناصر مسلح منتقل‌شده از سوریه هستند که از طریق مرزهای بیابانی نفوذ کرده‌اند.
گفتنی است که نیروهای الحشد الشعبی تلاش عناصر داعش برای نفوذ به سامرا را ناکام گذاشتند و برخی مناطق تجمع آن‌ها در شهر تکریت را هدف قرار دادند.

 عربستان سعودی:
فلسطین هنوز مسئله نخست و اصلی ما است
عربستان سعودی تاکید کرد که فلسطین همچنان مسئله نخست و اصلی این کشور است.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، شورای وزیران این کشور در نشست ویدئو کنفرانسی به ریاست «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه سعودی تاکید کردند که مسئله فلسطین همچنان مسئله نخست و اصلی این کشور است.
در این گزارش آمده است: «عربستان با هر نوع اقداماتی و یا هر نوع اشغال اراضی فلسطین مخالف است و از مردم فلسطین و تحقق آمال آن برای تشکیل دولت مستقل بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف حمایت می‌کند.»
شورای وزیران سعودی اعلام کرد که نشست اضطراری شورای اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه طرح‌های رژیم اشغالگر برای الحاق اراضی فلسطین را محکوم می‌کند.

منابع عراقی خبر دادند؛
فرودگاه بین‌المللی بغداد هدف حملات راکتی قرار گرفت
منابع رسانه‌ای از حملات راکتی به فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر می دهند.
به گزارش  مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، محوطه فرودگاه بین‌المللی بغداد هدف حملات راکتی قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، ارتش عراق اعلام کرده است که سه فروند موشک کاتیوشا به سمت فرودگاه بین‌المللی بغداد شلیک شده است.
طبق اعلام رسانه‌های خبری، به دنبال این حملات راکتی، آژیر خطر در فرودگاه بین‌المللی بغداد به صدا درآمده است.
حملات مذکور تلفات جانی به دنبال نداشته است. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است.

 وزارت خارجه چین عنوان کرد:‌
نباید از تعرفه‌های گمرکی به‌عنوان سلاح استفاده کرد
وزارت خارجه چین اعلام کرد که نباید از تعرفه‌های گمرکی به‌عنوان سلاح استفاده کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه چین  اعلام کرد که نباید از تعرفه‌های گمرکی به‌عنوان سلاح استفاده کرد.
این در حالی است که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر عنوان کرده بود که ممکن است در زمینه شیوه مدیریت اپیدمی کرونا از سوی دولت چین بر این کشور تعرفه‌های اضافی اعمال کند.
«هوا چونیینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین، در نشستی خبری گفت که اعمال تعرفه به هر دو طرف درگیر ضربه می‌زند. وی تاکید کرد که آمریکا باید از شانه خالی کردن از مسئولیت‌هایش در زمینه کرونا دست بردارد.