مدیریت تاب‌آور و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در اولویت شهرداری است

شهردار اراک مطرح کرد؛

نشست شورای اداری شهرداری کلانشهر اراک به ریاست علیرضا محمودی و با حضور اعضای شورای اداری و مدیران شهرداری، با هدف بررسی اولویت‌های عملیاتی و راهبردی مدیریت شهری برگزار شد.

مرکزی- یدالله رحمتعلی
 نشست شورای اداری شهرداری کلانشهر اراک به ریاست علیرضا محمودی و با حضور اعضای شورای اداری و مدیران شهرداری، با هدف بررسی اولویت‌های عملیاتی و راهبردی مدیریت شهری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار آفرینش در اراک، شهردار کلانشهر اراک در ابتدای این نشست با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات شبانه‌روزی کارکنان شهرداری، تداوم خدمت‌رسانی به شهروندان در تمامی شرایط را نماد تعهد، مسئولیت‌پذیری و انسجام سازمانی دانست.
 محمودی  با اشاره به جایگاه راهبردی استان مرکزی به عنوان منطقه معین و پشتیبان در مسیر تردد به تهران و قم، بر آمادگی کامل شهرداری اراک برای حمایت و ارائه خدمات به کاروان‌های عزاداری و زائران تأکید کرد.
وی اظهار داشت: تمامی زیرساخت‌های شهری در محورهای مواصلاتی، مبادی ورودی و خروجی و نقاط تجمع باید در بالاترین سطح آمادگی قرار گیرند تا خدمات‌رسانی مطلوب به سوگواران و زائران انجام شود.
شهردار اراک همچنین بر ضرورت مدیریت هوشمند ترافیک، تسهیل عبور و مرور و ارائه خدمات جامع شهری در مسیرهای تردد تأکید کرد و افزود: اراک باید با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود، نقش پشتیبان خود را در این رویداد به بهترین شکل ایفا کند.
در ادامه این نشست، موضوع بازسازی و جبران خسارت‌های احتمالی وارد شده به زیرساخت‌های شهری مورد بررسی قرار گرفت. شهردار کلانشهر اراک با اشاره به ضرورت هم‌افزایی میان دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: شهرداری به عنوان یک نهاد خدمات‌رسان، آمادگی دارد در کنار سایر دستگاه‌ها برای تسریع روند ترمیم و بازسازی زیرساخت‌ها همکاری کند.
وی همچنین با تأکید بر اهمیت حمایت از معیشت شهروندان در شرایط اقتصادی موجود، خواستار تعامل بیشتر با دستگاه‌های نظارتی در راستای بهبود خدمات شهری و کمک به کنترل و ساماندهی بازار شد. محمودی در بخش دیگری از سخنان خود، صرفه‌جویی هوشمندانه در زمان و هزینه اجرای پروژه‌ها را از مهم‌ترین الزامات مدیریت شهری برشمرد و بر افزایش بهره‌وری در تمامی حوزه‌های اداری، عمرانی و خدماتی تأکیدکرد.
شهردار کلانشهر اراک در پایان با تشریح رویکرد شهرداری‌های نسل سوم، اظهار داشت: وظایف شهرداری‌ها دیگر صرفاً به ارائه خدمات سنتی نظیر پاکسازی معابر و اجرای پروژه‌های عمرانی محدود نمی‌شود، بلکه مدیریت شهری باید در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، معنوی و روانی نیز نقش‌آفرینی کرده و برای ارتقای کیفیت زندگی، آرامش و سلامت روان شهروندان برنامه‌ریزی مؤثر داشته باشد.