کرونا تخلیه و بارگیری در بنادر را بیش از ۳۵ درصد کاهش داد

معاون وزیر راه و شهرسازی:

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از زمان شیوع کرونا از ۳۰ بهمن‌ماه تا به امروز یک روز هم توقف در بخش تخلیه و بارگیری نداشتیم و از ابتدای سال ۹۹ تا به امروز در بنادر کشور ۱۴ میلیون تخلیه بارگیری داشتیم که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش ۳۵.۸ درصدی داشته است که امیدواریم با تعدیل شرایط و عادی‌تر شدن وضعیت تجاری کشور این عقب‌ماندگی جبران شود.

کرونا تخلیه و بارگیری در بنادر را بیش از ۳۵ درصد کاهش داد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از زمان شیوع کرونا از 30 بهمن‌ماه تا به امروز یک روز هم توقف در بخش تخلیه و بارگیری نداشتیم و از ابتدای سال 99 تا به امروز در بنادر کشور 14 میلیون تخلیه بارگیری داشتیم که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش 35.8 درصدی داشته است که امیدواریم با تعدیل شرایط و عادی‌تر شدن وضعیت تجاری کشور این عقب‌ماندگی جبران شود.
به گزارش ایلنا، محمد راستاد ادامه داد: در حالی که اجاره برخی از کشتی‌ها 35 هزار دلار در روز بود تحت تاثیر شیوع کرونا در سه ماهه اول 2020 به کمتر از 5 هزار دلار کاهش یافت.
 راستاد با اشاره به آثار شیوع کرونا در حمل و نقل دریایی ایران اظهار داشت: بیشترین تاثیر منفی ویروس کرونا متوجه گردشگری دریایی بوده و سفر دریایی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل متوقف بوده است.
رییس سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بر اساس پروتکل‌های بهداشتی جابجایی مسافر فقط محدود به تردد مسافران بومی بوده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون 141 هزار و 834 نفر جابجا شدند که در این بخش هم کاهش 97 درصدی داشتیم.
وی با بیان اینکه موجودی کالای اساسی در بنادر کشور 4 میلیون و 154 هزار و 177 تن است گفت: از این میزان بالغ بر 3 میلیون تن در بندر امام و مابقی در سایر بنادر بوده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین 25 فروند کشتی در بندر کشور در حال تخلیه است که موجودی بار آنها 588 هزار و 782 می‌رسد و 23 فروند کشتی هم منتظر ورود به بنادر هستند که بار آنها چیزی حدود 1 میلیون و 700 هزار تن است.