روحانی :مسائل ما با آمریکا در وین حل شد

نمی‌توانند بگویند «برجام» بد است؛

رئیس‌جمهور اعلام کرد: در مذاکرات وین مسائل اصلی ما با آمریکایی ها حل شده و صرفا چند مسئله باقی مانده است و مذاکره می کنیم تا آن موارد را هم به نتیجه برسانیم.

روحانی :مسائل ما با آمریکا در وین حل شد

 

رئیس‌جمهور اعلام کرد: در مذاکرات وین مسائل اصلی ما با آمریکایی ها حل شده و صرفا چند مسئله باقی مانده است و مذاکره می کنیم تا آن موارد را هم به نتیجه برسانیم.
به گزارش  مهر، حجت الاسلام حسن روحانی  در جلسه هیئت دولت با اشاره به اهمیت خرداد ماه در تاریخ انقلاب اسلامی، گفت: ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ خرداد روزهای بسیار مهم در تاریخ انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران است. ۱۳ خرداد همان روزی است که امام بزرگوار آن سخنرانی معروف را در عصر روز عاشورا و در مدرسه فیضیه ایراد کردند. روز عاشورا در سال ۴۲ روز ۱۳ خرداد بود و سخنرانی معروف امام (ره) موج بزرگی را در سراسر ایران به وجود آورد.
وی افزود: اساس تفکرات امام (ره) در نهضت اسلامی و در انقلاب اسلامی بر مبنای مردم بود. ایشان آگاهی مردم را اولین رکن اساسی برای نهضت و انقلاب می‌دانستند. آماده شدن مردم برای حرکت عمومی و سپس قیام همگانی را مسیر و حرکت نهضت اسلامی تا رسیدن به مقصد و پیروزی می‌دانستند.
 هیچ کسی نمی‌تواند بگوید «برجام» بد است
روحانی گفت: امروز همه بحث مذاکره را مطرح می‌کنند و می‌گویند اگر ما بیاییم بهتر مذاکره می‌کنیم. الحمدالله پس مذاکره را قبول کردید. «اهلا و سهلا»، شما تشریف بیاورید، برای ما این مساله مهم نبود و مهم این بود که بفهمید راه، مذاکره و تعامل با جهان است. الحمدالله این موضوع را در این هشت سال فهمیدید.
وی اظهار داشت: ما به دستاوردهای بزرگی در این هشت سال رسیدیم و به عقب برنمی گردیم. ما به نقطه‌هایی رسیدیم که هیچ کسی نمی‌تواند به عقب بازگردد. امروز هیچ کسی نمی‌تواند بگوید برجام بد است. اگر می‌تواند چنین موضوعی را مطرح کند، خُب بگوید. امروز اگر ما از برجام تا حدی عقب آمده ایم به دلیل خیانت‌های آمریکاست.
 مسائل اصلی ما با آمریکایی‌ها در وین حل شد
وی تأکید کرد: همه امروز فهمیده اند راه این است که بنشینیم و مذاکره کنیم و در مذاکرات وین مسائل اصلی ما با آمریکایی‌ها حل شده و صرفاً چند مسئله باقی مانده است و مذاکره می‌کنیم تا آن موارد را هم به نتیجه برسانیم.رئیس‌جمهور اظهارداشت: اگر اراده بر این باشد که در این دولت این کار انجام شود، این دولت این کار را انجام داده است. ما کارمان را انجام داده و تمام کرده ایم. آن قولی که ما به ملت ایران در زمان تحریم‌ها دادیم، به قولمان وفا کردیم.