مردم گرفتار، مسئولان پر مدعا

بازخورد مناظره های انتخاباتی میان مردم بسیار معقولانه تر از بحث ها میان کاندیداهاست. حداقلش این است که تفسیر صحبت های مطرح شده توسط مردم منطقی تر است و گویا شناخت آنها نسبت به مسئولان و برخی کاندیداهای حاضر از وضعیت کشور بیشتر است.

مردم گرفتار، مسئولان پر مدعا

بازخورد مناظره های انتخاباتی میان مردم بسیار معقولانه تر از بحث ها میان کاندیداهاست. حداقلش این است که تفسیر صحبت های مطرح شده توسط مردم منطقی تر است و گویا شناخت آنها نسبت به مسئولان و برخی کاندیداهای حاضر از وضعیت کشور بیشتر است.
البته این شناخت از سر پیش بینی نیست بلکه مردم مشکلات کشور را با گوشت و پوست خود حس کرده اند و اگر کاندیداها از درد حرف
می زنند، مردم درد را کشیده و چشیده اند. حال نیز باید به این بپردازیم و اشاره داشته باشیم در زمانی که نامزدهای انتخاباتی در حال تبلیغات و ارائه وعده های پر زرق وبرق خود هستند، مردم درحال له شدن زیر بار فشارهای معیشتی و اقتصادی هستند.
روی دیگر سخنمان با مسئولان و دولتمردانی است که روی کار هستند و هنوز وظایفی همچون تامین و نظارت بر خواسته ها و نیازهای مردم را برعهده دارند. مشخص نیست چرا در وضعیتی که تنها چند روز تا برگزاری انتخابات باقی است و می بایست آرامش مردم را تامین کرد تا حداقل
 انگیزه ای برای تامل و تعقل برای مشارکت در انتخابات داشته باشند، شاهد افزایش افسارگسیخته قیمت اقلام اساسی مردم در بازار هستیم.
نمی توان از گوشت و مرغ صحبت کرد و بازارش گویا از دست دولت نیز خارج شده و بعید نیست تا چندی دیگر سلاطین دیگر در این عرصه نیز شناسایی شوند. اما بازار خوراک روزانه مردم همچون برنج،روغن، لبنیات،رب،حبوبات،چای و... هر روز درحال افزایش است و روزگار سختی بر مردم می گذرد. نمی توان تصورکرد که یک فرد بازنشسته با حقوق
3 میلیون تومانی چطور می تواند امورات زندگی خود را بگذراند و از سوی دیگر به حرف ها و وعده های انتخاباتی نیز اعتماد و باور داشته باشد.
قصد کشاندن بحث به جایی را نداریم که مردم رای دادن خود را منوط و مشروط به بهبود وضع معیشت یا ارائه تسهیلات در ایام انتخابات بدانند. اما مردم برای کشورشان و برای آینده خود و فرزندانشان نگران هستند. سطح مشکلات کشور را مشاهده می کنند و می دانند که اگر هر هفت نفر آنها نیز درقالب رئیس جمهوری واحد ظاهر شوند و بخواهند وعده های خود را محقق کنند بازهم باور اینکه مشکلات کشور به یکباره حل شود و همه چیز به حالت عادی بازگردد،غیرقابل باور است.
لذا حداقل این انتظار وجود دارد تا دولت فعلی که تا روز آخر قانوناً عهده دار مسئولیت است،و در حالی که همه توجهات به انتخابات است، درد مردم را چاره کند و قدری در معیشت مردم و نظارت بر قیمت کالاهای اساسی حساسیت به خرج دهند. قصد اتهام زنی ویا سیاه نمایی به مسئولان فعلی نداریم، اما این شائبه در فصل انتخابات هست که نظارت ها از سوی مسئولانی که به پایان مسئولیت خود رسیده اند کمرنگ می شود و سپردن امور به دست دولت بعدی نیز چند ماه طول خواهد کشید.
آیا در این مدت فکری برای وضعیت مردم می شود. شواهد نشان
می دهد که روند صعودی قیمت ها بیانگر عدم نظارت کافی از سوی
دستگاه های مربوطه می باشد در حالی که قرار نیست اتفاق خاصی رخ دهد و صرفاً همین دستگاه ها با مدیریت جدید باید همین کار نظارتی را انجام دهند. لذا از مسئولان حاضر انتظار می رود تا آخرین روز مسئولیت به مردم خدمت کنند و از کاندیداهای محترم نیز تقاضا می شود وضعیت امروز مردم و معیشتشان را در برنامه های انتخاباتی بگنجانند و صرفاً به دنبال تخریب یکدیگر نباشند.