شفافیت در «پروژه‌های پژوهشی» با راه‌اندازی ‌سامانه ملی

یک ‌مقام مسئول وزارت علوم مطرح کرد؛

مدیر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم گفت: راه‌اندازی سامانه ساجد منجر به شفافیت در ارائه پروژه‌های پژوهشی و برقراری عدالت در سهیم شدن اساتید و پژوهشگران در پروژه‌ها می‌شود.


مدیر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم گفت: راه‌اندازی سامانه ساجد منجر به شفافیت در ارائه پروژه‌های پژوهشی و برقراری عدالت در سهیم شدن اساتید و پژوهشگران در پروژه‌ها می‌شود.
ویدر گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با اشاره به این‌کهیکی از راه‌های بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه ساماندهی نیازها و اولویت‌های پژوهشی صنایع و شرکت‌ها و هم‌چنین آگاه کردن جامعه دانشگاهی از این نیازها است، اظهار داشت: به همین منظور به تازگی برای اطلاع جامعه دانشگاهیکشور سامانه ساجد راه‌اندازی شد. تاکنون چنین ساختاری وجود نداشت و دانشگاه‌ها به‌سختی می‌توانستند از نیازهای پژوهشی وزارتخانه‌ها و بخش‌های خصوصی مطلع شوند.
مدیر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم با بیان این‌که تا این لحظه حدود ۱۰۰ نیاز پژوهشی در حوزه‌های مختلف اعم‌از علوم انسانی و فنی ومهندسی و ... از سوی بخش‌های خصوصی و دولتی اعم‌ از وزارتخانه‌ها در این‌سامانه به ثبت رسیده است، گفت: این‌ تازه اول راه است و درخواست ما از صنایع، بخش‌های دولتی و خصوصی این است که مشارکت فعال‌تری در ثبت نیازهای خود داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اعضای هیات علمی، محققان و پژوهشگران به این سامانه‌ دسترسی دارند و به‌صورت آنلاین می‌توانند نیازهای پژوهشی کشور را رصد و در صورت تمایل برای انجام‌پروژه اقدام و مشارکت کنند.
مدیر کل دفترارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم با اشاره‌ به این‌که راه‌اندازی این‌سامانه از پراکنده کاری‌ها در حوزه پژوهشی جلوگیری می‌کند، گفت: از دیگر محاسن این سامانه، شفافیت در اعلام نیازها و مطلع شدن پژوهشگران به مساوات است چرا که برخی اساتید قبلا اذعان داشتند از پروژه های پژوهشی مطلع نمی شویم.وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای ثبت نیازها و اولویت‌های پژوهشی، صنعتی و کاربردی و هم‌چنین اطلاع از نیازها و اولویت‌های پژوهشی صنعتی و کاربردی صنایع، شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند به سامانه ارتباط جامعه و صنعت با دانشگاه (ساجد) به نشانی الکترونیکی https://sajed.msrt.ir مراجعه کنند.