کاهش ترافیک در ورودی اردبیل با اجرای تقاطع غیرهمسطح نیایش

رئیس گروه تخصصی ترافیک سازمان مهندسی ساختمان استان اردبیل از اجرای پل غیرهمسطح نظام مهندسی(نیایش) با هدف حل مشکلات ترافیکی در ورودی شهر اردبیل از سمت سرعین خبر داد.

 


رئیس گروه تخصصی ترافیک سازمان مهندسی ساختمان استان اردبیل از اجرای پل غیرهمسطح نظام مهندسی(نیایش) با هدف حل مشکلات ترافیکی در ورودی شهر اردبیل از سمت سرعین خبر داد.
وی افزود: ایجاد جریان ترافیک پیوسته و کاهش زمان تأخیر و افزایش ظرفیت تقاطعات و کاهش مصرف سوخت و به تبع آن کاهش آلودگی هوا از سایر مزایای مهم اجرای تقاطعات غیرهم‌سطح است.
رئیس گروه تخصصی ترافیک سازمان مهندسی ساختمان استان اردبیل در رابطه با پل غیرهمسطح نظام مهندسی(نیایش) و هدف از اجرای آن به خبرنگار ایلناگفت: این پل با هدف حل مشکلات ترافیکی در ورودی شهر اردبیل از سمت سرعین در حال اجرا است.
طراح ترافیکی تقاطع غیرهم‌سطح نیایش اردبیل به آغاز طراحی ترافیکی تقاطع غیرهمسطح نظام مهندسی (نیایش) در سال گذشته اشاره کرد و گفت: اجرای این تقاطع غیرهمسطح در اواخر سال 99 در شورای هماهنگی ترافیک استان مصوب و جهت عقد قرارداد و طراحی سازه آن به شهرداری اردبیل ابلاغ شد.
در تشریح دیگر مزایای پل غیرهمسطح نظام مهندسی(نیایش) بیان کرد: در این طرح تمامی دوازده جهت حرکت لحاظ شده و دسترسی‌های سمت جنوب و شمال شهر که در حال حاضر به سختی و از طریق میدان بسیج و شریان‌های منتهی به این میدان انجام می‌گرفت، تسهیل شده است.
وی افزود: با احداث این تقاطع و لحاظ دسترسی‌های مختلف در آن دیگر نیازی به ورود وسایل نقلیه به داخل شهر نخواهد بود که این امر نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی میدان بسیج و شریان‌های همجوار آن خواهد داشت.
طراح ترافیکی تقاطع غیرهم‌سطح نیایش اردبیل به طراحییک میدان در تراز صفر ـ صفر در این تقاطع نیز اشاره کرد و گفت: اجرای این میدان باعث خواهد شد تا دسترسی‌های غیرمستقیم نیز از این طریق تامین شود. وی در تشریح مسیرهای این تقاطع نیز بیان کرد: مسیرهای اصلی تسهیل شده و رانندگانی که قصد مسافرت از سرعین به اردبیل و بالعکس را خواهند داشت از زیرگذر استفاده خواهند کرد. رئیس گروه تخصصی ترافیک سازمان مهندسی ساختمان استان اردبیلادامه داد: رانندگانی که قصد تردد به مسکن مهر شام اسبی، شهرک نیایش، شهرک کوثر، شهرک‌های اطراف و شهرستان‌های کوثر و خلخال را دارند نیز از میدان طراحی شده در این تقاطع استفاده خواهند کرد. وی  تشریح کرد: مسئله مهم این است که به سبب نوع طراحی و به کارگیری تمامی جوانب آن، تملک اراضی به حداقل رسیده و از لحاظ اقتصادی برای شهرداری مقرون به صرفه است.