میز خبر

۰

رفع ابهامات از وام یک میلیون تومانی
سخنگوی ستاد شناسایی طرح حمایت معیشتی اظهار داشت: افرادی که یارانه خود را جدا کرده‌اند و حتی اولین یارانه را هم دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با سیم کارتی که به نام سرپرست است، کد ملی خود را به 6369 پیامک کنند و مشمول دریافت این وام شوند.
حسین میرزایی در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به این سوال که با توجه شرایط موجود برای دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی آیا به طور قطع سیم کارت باید به اسم سرپرست خانوار باشد، اظهار داشت:‌ حتما سیم کارت باید به اسم سرپرست خانوار باشد چراکه نظام بانکی کشور باید رضایت فرد را بابت دریافت وام و کسر خودکار اقساط از یارانه فرد دریافت کند.
وی افزود:‌ برای انجام این اقدام  دو راه وجود دارد؛ مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها و امضای اسناد و ایفای تعهد برای بازپرداخت اقساط و اعلام رضایت و پذیرش ضوابط اعلامی دولت به صورت غیرحضوری.  اگر راهکار اول را بخواهیم اجرا کنیم، با فاجعه ملی مواجه خواهیم شد و 25 میلیون سرپرست خانوار را در شرایطی که تلاش بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی است، باید راهی شعبات بانک‌ها کنیم.
میرزایی درباره راهکار دوم اظهار داشت: در این روش سرپرست خانوار به صورت غیرحضوری احراز هویت می‌شوند و با کمترین زمان ممکن و در دسترس‌ترین ابزار که ارسال یک پیامک حاوی کد ملی از طریق سیم کارتی که به نام سرپرست خانوار است، رضایت را از سرپرست خانوار دریافت کرده‌ایم.
وی در پاسخ به پرسشی درباره تکلیف افرادی که در یک خانواده یارانه خود را از هم جدا کرده‌اند چیست؟ آیا به هر نفر وام یک میلیون تومانی تعلق می‌گیرد یا اینکه جداسازی یارانه با سرپرست بودن خانوار تفاوت حقوقی دارد، گفت: افرادی که یارانه خود را جدا کرده‌اند و حتی اولین یارانه را هم دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با سیم کارتی که به نام سرپرست است، کد ملی خود را به 6369 پیامک کنند و مشمول دریافت این وام شوند.
سخنگوی ستاد شناسایی طرح حمایت معیشتی تاکید کرد:‌ به هر خانواری که در سازمان هدفمندی یارانه‌ها به عنوان یک خانوار یارانه بگیر ثبت شده است، مبلغ یک میلیون تومان تسهیلات تعلق می‌گیرد که نقدی بوده و قابل برداشت است.

یک مقام مسئول خبر داد:
ساخت متروی پردیس امسال آغاز می‌شود

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید از آغاز ساخت متروی شهر جدید پردیس از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در سال جاری خبر داد.
به گزارش مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا توکلی با اشاره به اینکه اکثر شهرهای جدید در اطراف کلان‌شهرها ایجاد شده‌اند و قرار است جمعیت سربار این شهرها را جذب کنند، گفت: این شهرها نیازمند یک سیستم حمل و نقل سریع، آسان و انبوه برای اتصال شهر مادر با شهر جدید هستند.وی اتصال ریلی شهرهای جدید به شهرهای مادر را از سیاست‌های چند سال اخیر شرکت عمران شهرهای جدید خواند و با اشاره به بهره‌برداری از متروی شهر جدید هشتگرد در سال گذشته به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ شرکت عمران در حوزه حمل و نقل افزود: امسال نیز چند پروژه اجرایی بزرگ در دستور کارمان داریم.