تریبون

۰

رئیس کل بانک مرکزی:
اسامی بنگاه‌هایی که وام کرونایی می‌گیرند منتشر می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: نگرانی از ایجاد انحراف در ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات کرونایی بی‌مورد است و اسامی بنگاههایی که این وام را می‌گیرند در وبسایت بانک مرکزی اعلام خواهد شد.
به گزارش مهر، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: این روزها، عطف به سابقه برخی عملکردها در گذشته، در خصوص سرنوشت وام ۷۵ هزار میلیارد تومانی نیز ابراز نگرانی می‌شود و بر مراقبت بیشتر، جهت صرف آن در امور مولد، تأکید می‌شود.در این خصوص چند نکته را اعلام می‌کنم:
۱- ثلث این مبلغ،مستقیماً به حساب خانوارهای یارانه بگیر خواهد رفت و در شرایطی که مردم نیازمند به خرید بوده و فروشندگان کالا و خدمات نیز،نیازمند فروش هستند،کمکی خواهد بود به راه افتادن چرخه اقتصاد. لذا، نگرانی از انحراف آن بی مورداست.
۲- بقیه مبلغ وام تخصیصی، عمدتاً به واحدهای کوچک و متوسط تولید کالا و خدمات، با اشتغال زیر ۵۰ نفر، که نیروی کار خود را، به تشخیص وزارت کار، حفظ کرده اند، پرداخت خواهد شد. بنابراین هدف این طرح تضمین تداوم فعالیت و عرضه کالا و خدمات، توسط واحدهای دارای شاغل، و به تبع آن، مولد است. لذا، برای شفافیت بیشتر، اسامی واحدها و مبلغ وام گیرندگان این وام‌ها در سایت بانک مرکزی اعلام خواهد شد.
۳- همانگونه که قبلاً اعلام کردم ، دولت و بانک مرکزی از طریق این دو اقدام ، بدنبال تداوم عرضه از یکطرف، و تحریک تقاضا از طرف دیگر، و برگرداندن اقتصاد به ریل حرکت هستند.

بسته ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی ماه رمضان دیشب واریز شد
بسته حمایتی ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی که برای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است، ساعت ۲۴ دیشب به حساب مشمولان واریز  شد.
به گزارش ایسنا، در بسته حمایتی که در جریان شیوع ویروس کرونا و برای حمایت از اقشار آسیب پذیر پیش‌بینی شد، کمک بلاعوض نقدی قرار دارد که برای حدود ۱.۵ میلیون خانوار که نزدیک به سه میلیون نفر را دربرمی‌گیرد، پرداخت می شود. این بسته مبلغی بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به تناسب اعضای خانوار است که قرار بود طی چهار مرحله پرداخت شود که اولین مرحله در اسفندماه و دومین مرحله در ۳۰ فروردین واریز شد.
اما در کنار این چهار مرحله دولت یک پرداخت نیز برای ماه مبارک رمضان پیش‌بینی کرد که برای همین خانوارها و با مبالغ تعیین شده واریز خواهد کرد؛ به طوری که این بسته های ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی بار دیگر دیشب به حساب سرپرستان این حدود ۱.۵ میلیون خانوار واریز ‌شد.
در این بسته مبلغی بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان متناسب با اعضای خانوار به حساب آنها واریز شود؛ این مبلغ در خانوار تک نفره ۲۰۰ هزار تومان، دو نفره ۳۰۰ هزار تومان، سه نفره ۴۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۵۰۰ هزار و پنج نفره و بالاتر ۶۰۰ هزار تومان است. هزینه پرداخت بسته ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی در هر ماه حدود ۳۳۰ میلیارد تومان و از محل منابع دولتی است.

تمدید الکترونیکی بیمه‌نامه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو؛
بیماران کرونایی با ارایه اسناد هزینه‌های درمان را دریافت کنند

رییس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: از ۲۱ اسفند ماه تا ۱۵ اردیبهشت ماه بیمه‌نامه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در سطح کشور به صورت غیرحضوری و الکترونیکی تمدید می‌شود که بعد از پانزدهم اردیبهشت ماه افراد می‌توانند نسبت به تمدید بیمه از طریق حضور فیزیکی هم اقدام کنند.
غلامرضا سلیمانی در گفت‌وگو با  ایلنا درباره میزان هزینه‌های پرداخت شده از سوی صنعت بیمه برای مهار کرونا و هزینه درمان افراد مبتلا اظهار داشت: از همان بدو شیوع سیروس کرونا در کشور صنعت بیمه فعال بوده و برای کمک به شهروندان، برنامه ریزی‌های تعیین شده را به اجرا رساند.
وی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده برای مهار ویروس کرونا در کشور از سوی شرکت‌های بیمه‌ای گفت: در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام شد، بیمه شخص ثالت تمام خودروهایی که بیمه‌نامه آنها منقضی شده به صورت خودکار و بدون نیاز به حضور فیزیکی افراد تمدید می‌شود.رییس کل بیمه مرکزی افزود: بنابراین از بیست و یکم اسفندماه تا پانزدهم اردیبهشت بیمه شخص ثالث خودروها به صورت خودکار بدون لحاظ جریمه تمدید خواهد شد و افراد می‌توانند تا پانزدهم اردیبهشت به صورت الکترونیکی نسبت به تمدید بیمه نامه شخص ثالث اقدام کنند.     
سلیمانی درباره محصول و خدمات جدید شرکت‌های بیمه متناسب با شرایط کرونا ادامه داد: یکی از محصولات جدید شرکت‌های بیمه این بوده که تمام هزینه‌های درمانی افراد طرف قرارداد مبتلا را به کرونا را تحت پوشش قرار داده‌اند و می‌دهند. بنابراین تمام افراد طرف قرارداد با شرکت‌های بیمه که در مراکز و بیمارستان‌های خصوصی تحت درمان بیماری کرونا بوده‌اند می‌توانند با ارایه اسناد، هزینه‌های درمان را از این شرکت‌ها دریافت کنند.