خبر

۰

وزیر آموزش‌و پرورش:
اجازه نمی‌دهم دانش‌آموزی از آموزش جا بماند

وزیر آموزش ‌و پرورش در پیامی که در صفحه رسمی مجازی خود نوشت، تأکید کرد: اجازه نمی‌دهم دانش‌آموزی از آموزش جا بماند.
به گزارش مهر، محسن حاجی میرزایی در پیامی که در صفحه مجازی خود در توئیتر منتشر کرد نوشت: سامانه شاد قریب ۹۰ درصد دانش‌آموزان را پوشش می‌دهد برای مابقی که یا دسترسی به اینترنت نداشته یا ابزار ندارند برنامه ویژه‌ای داریم.مدیران و معلمان عزیز به‌صورت حضوری و با ارائه بسته‌های آموزشی حتی با تماس‌های تلفنی آموزش را پی می‌گیرند.
وزیر آموزش و پرورش تأکید کرده است:اجازه نمی‌دهم دانش‌آموزی از آموزش جا بماند.

رئیس سازمان امور دانشجویان:
تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان پیگیری می‌شود

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: به دلیل شرایط خاص ترم حاضر و موضوع معافیت تحصیلی دانشجویان ترم آخر با معاونت وظیفه ناجا برای تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان در حال رایزنی هستیم.
به گزارش سازمان امور دانشجویان، مجتبی صدیقی در جلسه با مسئولان سازمان امور دانشجویان و دبیران مناطق دهگانه دانشجویی که به شکل ویدیو کنفرانس برگزار شد؛ گفت: به علت تعطیلی موقت دانشگاه‌ها به خاطر کرونا، ممکن است کارکنان بخش‌های خوابگاهی و تغذیه در برخی دانشگاه‌ها با مشکل مواجه شوند که در این زمینه با نهاد نظارتی در حال رایزنی هستیم تا امکان پرداخت حداقل حقوق به آن‌ها فراهم و از بیکاری آنان جلوگیری شود.
صدیقی در این نشست از معاونان دانشجویی دانشگاه‌های خواست با توجه به شرایط پیش آمده نسبت به تشکیل جلسات شورا‌های انضباطی به شکل حضوری یا مجازی اقدام و با حداکثر مساعدت ممکن به دانشجویان پرونده‌ها را بررسی کنند.
وی افزود: توصیه می‌شود کمیسیون‌های موارد خاص نیز جلسات خود را برگزار کنند تا پرونده دانشجویان در این کمیسیون‌ها به سرعت
تصمیم گیری شده و دانشجویی با مشکل خاص تحصیلی در این ترم مواجه نشود.
 ایجاد تسهیلات برای باز پرداخت وام‌ها
رئیس سازمان امور دانشجویان از ایجاد تسهیلات برای باز پرداخت وام‌ها خبر داد و گفت: باز پرداخت وام‌ها توسط دانش آموختگان از اسفندماه گذشته تا اردیبهشت ماه جاری به مدت سه ماه تعلیق شد و امکان ثبت نام دانشجویان برای دریافت وام نیز تا ۱۵ اردیبهشت ماه تمدید شده است.
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان سیاست کنونی وزارت علوم را شیوه آموزش مجازی نام برد و گفت: علاوه بر حمایت دانشگاه‌های کشور از این شیوه و استمرار آن باید توجه نمود که این شیوه فعلا تنها راه تداوم آموزش می‌باشد و باید متناسب با امکانات آن به صورت واقع بینانه از آن بهره برد.
صدیقی تاکید کرد: بازگشایی مجدد احتمالی دانشگاه‌ها شرایط خاصی را از نظر رعایت موارد بهداشتی لازم دارد و دانشگاه‌ها باید آمادگی‌های لازم را بتدریج کسب کنند.
رئیس سازمان امور دانشجویان در زمینه شیوه انتخاب دانشجویان نمونه با توجه به شرایط جدید گفت: دانشگاه‌ها نظرات خود را در این خصوص به معاونت دانشجویان داخل سازمان ارایه کنند.
وی افزود: بسیاری از دانشجویان غیر ایرانی شاغل به تحصیل در ایران کشور را ترک کرده و به صورت آنلاین و مجازی پیگیر آموزش‌های خود هستند، ولی اگر دانشجویی خواهان حذف ترم انتخابی خود بود دانشگاه‌ها مساعدت کنند.
رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه گفت: با توجه به تعطیلی موقت دانشگاه‌ها به علت ویروس کرونا و جایگزینی آموزش مجازی به جای حضوری، نحوه مساعدت به دانشجویان شهریه پرداز در زمینه شهریه نیمسال دوم در وزارت علوم دست بررسی است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی:
حذف نمره از برخی امتحان‌های دانشجویان

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی در تشریح دستورالعمل امتحانات پایان ترم از حذف نمره آزمون در برخی دروس خبر داد.
به گزارش  مهر، محمد رضا آهنچیان در تشریح دستورالعمل برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه ها در نیمسال دوم سال تحصیلی 99-۹۸ گفت: به دلیل فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت‌هایی که وجود دارد توصیه کرده ایم دانشگاه ها تا جایی که می‌توانند آزمون‌ها را به صورت الکترونیکی برگزار کنند.
وی ادامه داد: از طرفی نیز در در مناطقی از کشور که به تشخیص مرجع ذی صلاح، بیماری گسترش یافته است و منطقه یا استان در وضعیت
فوق العاده قرار دارد، دانشگاه‌ها ناگزیر از برگزاری آزمون به روش غیرحضوری هستند. از این رو لازم است با تشخیص شورای آموزشی دانشگاه و با پیروی از برنامه معینی، بخش یا تمام ارزشیابی آموخته‌های دانشجویان را به شیوه مستمر در طول نیمسال و با بهره گیری حداکثری از امکانات فضای مجازی برگزار کنند.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی ادامه داد: بدین روش که استاد هفته به هفته ارزشیابی را انجام می‌دهد و در نهایت در نیمه خرداد می‌تواند ارزشیابی دانشجو را جمع کرده و یک نمره برای دانشجو در نظر بگیرد و در واقع یک امتحان پایانی وجود ندارد.  
آهنچیان افزود: البته این روش درباره همه دروس نبوده بلکه در برخی درس‌ها به تشخیص استاد صورت می‌گیرد.  وی ادامه داد:در دستورالعمل پیشنهادی امتحانات پایان ترم آورده ایم استاد می‌تواند نمره صفر تا ۲۰ را به عدم‌موفقیت گذراندن درس تبدیل کند.  

براساس اعلام دانشگاه علم و صنعت؛
مهلت ثبت درخواست مهمانی و نقل و انتقال دانشجویان آغاز شد

دانشگاه علم و صنعت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مهلت ثبت درخواست مهمانی دانشجویان کارشناسی آغاز و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.
به گزارش دانشجو، در این اطلاعیه آمده است:به اطلاع کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی متقاضی میهمانی (دارای شرایط خاص) می‌رساند از تاریخ اول تا 31 اردیبهشت سامانه خدمات آموزشی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری (سامانه سجاد https://portal.saorg.ir) فعال می‌باشد و متقاضیان با مطالعه دقیق آیین نامه و راهنمای ثبت نام در سامانه می‌توانند نسبت به ارائه درخواست خود اقدام کنند.
دانشگاه تنها درخواست‌هایی را بررسی خواهد کرد که از طریق این سامانه ثبت شده باشد؛ لذا از کلیه متقاضیان میهمانی که مایلند در ترم آتی درخواست میمانی و میهمانی دائم آنان بررسی شود لازم است از طریق این سامانه اقدام نمایند.