در استان

۰

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:
آغاز توزیع کالاهای اساسی ماه مبارک رمضان در استان اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از آغاز توزیع اقلام اساسی ماه مبارک رمضان در استان اردبیل خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به نزدیک شدن ایام ماه مبارک رمضان گفت: توزیع کالا‌های اساسی و مایحتاج ضروری مردم برای ماه مبارک رمضان در استان از ۳۰ فروردین ماه سال جاری آغاز شده و تا سوم خرداد ماه ادامه دارد.
او تصریح کرد: ۸۱۲ تن برنج به قیمت هر کیلو گرم ۸ هزار تومان،
۸۱۲ تن شکر با نرخ هر کیلوگرم ۵ هزار و نه صد تومان، ۸۱۲ تن روغن نباتی بر اساس نرخ مصوب، ۲۴۴ تن گوشت منجمد گوساله به قیمت هر کیلو گرم ۴۲ هزار تومان، مرغ منجمد ۴۰۶ تن و خرمای مضافتی و کبکاب ۱۶۲۴ تن از جمله اقلام سهمیه‌ای استان در ماه مبارک رمضان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: اولویت عرضه کالا‌های اساسی به مناسبت ماه مبارک رمضان با فروشگا‌ه‌های زنجیره ای، تعاونی‌های مصرف و واحد‌های صنفی منتخب است لذا تامین مایحتاج ضروری خانوار‌ها، کالا‌های حمایتی تنظیم بازار ماه مبارک رمضان در فروشگا‌های فوق عرضه می‌شود.

رییس کمیته داوران تکواندو خوزستان:
بیماری کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن مانع فعالیت تکواندو نشده است
اهواز-محمدي
اسماعیل اسفندیاری رییس کمیته داوران هیات تکواندو استان خوزستان در تشریح فعالیت این کمیته اظهار داشت:بیماری کرونا و محدویت‌های ناشی از آن مانع فعالیت‌های این کمیته نشده است.
همزمان با کاهش فعالیت‌های ورزشی در جهانی و به منظور بالا بردن ضریب سلامت ورزشکاران و داوران استان ، کمیته داوران هیات تکواندو خوزستان با راه اندازی کانال و گروه در شبکه مجازی بدون کوچکترین محدویت فعالیت خود را ادامه می‌دهد.
بر پایه همین گزارش اسفندیاری گفت:با توجه به برنامه مدون و هرساله در تقویم ورزشی فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران کلیه داوران می‌بایست در اولین ماه هر سال در کلاس باز آموزی و بروز رسانی دانش خود شرکت و پس از پایان دوره و اخذ مدرک قبولی مجوزحضور در رویدادهای کشوری برای قضاوت را اخذ نمایند.
به همین منظور و قبل از کلیه استان‌های دیگر ما در خورستان به عنوان استانی پیشگام یک کانال آموزشی برای تشریح آخرین تغییرات وآموزش به دو زبان انگلیسی و فارسی برای داوران بین المللی و یک گروه آنلاین بصورت پرسش و پاسخ برای داوران داخلی در شبکه‌های مجازی طراحی و آغاز بکار نموده است.

تولید بیش از ۳۳۲ هزار عدد ماسک در مجموعه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی
تبریز-توفیقی
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی از تولید ۳۳۲ هزار و ۵۶۸ عدد ماسک و یک هزار و ۲۵۰ دست لباس ایزوله بیمارستانی توسط این مجموعه خبر داد.
یعقوب نماینده اظهار کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی با مشارکت مراکز آموزش دولتی و بخش خصوصی، در راستای کمک به کاهش انتشار کرونا در استان چرخ کارگاه‌های تولیدی مهارت را با هدف کمک به کاهش انتشار بیماری کرونا به حرکت درآورده است.
وی افزود: با توجه به شیوع کرونا و ضرورت همکاری آحاد جامعه برای مهار این بیماری، خانواده مهارت استان در دو بخش دولتی و خصوصی در اقدامی جهادی نسبت به اجرای این طرح گام‌های موثری برداشته است.
وی بیان کرد: تاکنون شهرستان مرند ۱۳۵ هزار عدد، شبستر
۳۳ هزار و ۶۰۰ عدد، میانه ۳۲ هزار عدد، بستان آباد ۲۸ هزارعدد، اسکو ۱۶ هزار عدد، اهر ۲۴ هزار و ۸۱۸ عدد، مرکز۳ تبریز ۲۳ هزار و ۷۰۰عدد، کلیبر۱۴ هزار عدد، هریس ۹ هزار و ۲۰۰ عدد، بناب دو هزار ۵۰۰ عدد و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آذرشهر نیز به تعداد ۱۵ هزار عدد در تولید ماسک و لباس ایزوله مشارکت داشته است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان از اختصاص کمک‌های نقدی این اداره کل به ارزش ۸۰ میلیون ریال توسط بخش دولتی و خصوصی در این راستا در استان خبر داد.
وی یادآوری کرد: در این طرح خداپسندانه تعداد ۸۱ نفر از نیروهای کار ماهر فعال در بخش دولتی و خصوصی همکاری کرده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان :
احیای زاینده رود وابسته به احیای گاوخونی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تا مادامی که تالاب گاوخونی احیا نشود، زاینده رود نیز احیا نخواهد شد.
منصور شیشه فروش در گفتگو با مهر با اشاره به آبگیری تالاب بین المللی گاوخونی در مقاطع مختلف سال ۹۸ اظهار داشت: سال گذشته در پنج مقطع زمانی آب از سد رودشتین به سمت تالاب گاوخونی رهاسازی شد.
وی افزود: ۱۲ میلیون متر مکعب آب از پنجم فروردین تا ۱۱ فروردین ماه از سد رودشتین روانه تالاب گاوخونی شد و در مقطع زمانی ۱۱ مهر تا ۲۲ آبان ماه نیز ۱۶.۳ میلیون مترمکعب آب از سد رودشتین به سمت تالاب هدایت گردید.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه ۱۱.۶ میلیون مترمکعب آب از ۱۶ آذرماه تا ۸ بهمن از سد رودشتین به طرف تالاب گاوخونی روانه شد، تصریح کرد: در مقطع چهارم رهاسازی آب به طرف گاوخونی بود و از تاریخ ۸ بهمن تا دوم اسفند هم ۶ میلیون مترمکعب آب از سد رودشتین راهی تالاب شده است.
وی ادامه داد: از ۲۲ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ماه ۷ میلیون متر مکعب آب از سد رودشتین روانه تالاب گاوخونی شده است.
 تهدید گاوخونی تهدید زاینده رود است
شیشه فروش با تاکید بر اهمیت تالاب گاوخونی در فلات مرکزی ایران گفت: تا مادامی که تالاب گاوخونی احیا نشود، زاینده رود نیز احیا نخواهد شد.
وی با اعلام اینکه تنها ۱۰ درصد از تالاب گاوخونی آبگیری شده است، بیان داشت: تالاب گاوخونی به عنوان کانون گردوغبار در مرکز ایران با وزش‌های بادهای شرقی-غربی در تابستان می‌تواند سلامت شهروندان چند استان را تهدید کند.