ثبت نام نزدیک به ۹۰ هزار متقاضی گلستانی در سامانه ثمن

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان:

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت:در طرح نهضت ملی مسکن که از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده است تاکنون نزدیک به ۹۰ هزار نفر متقاضی در استان گلستان موفق به ثبت نام شده اند که حدود ۵۰ هزار نفر تعیین تکلیف شده اند


گرگان-قهرمان
مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت:در طرح نهضت ملی مسکن که از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده است تاکنون  نزدیک به 90 هزار نفر  متقاضی در استان گلستان موفق به ثبت نام شده اند که حدود 50 هزار نفر تعیین تکلیف شده اند
ملک مدیر کل راه و شهرسازی  اظهارداشت:طرح نهضت ملی مسکن از اولویت‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم است که با هدف تأمین مسکن اقشار مختلف اجرایی می‏شود.
وی با اشاره به اینکه تعداد ثبت نامی ها در استان گلستان نزدیک به 90 هزار نفر رسیده است افزود:تاکنون  49 هزار و  679 نفر از متقاضیان گلستانی تعیین تکلیف شده‏اند که از این تعداد بالغ بر 35 هزار نفر تاکنون حائز شرایط  بوده اند و شرایط احراز سایر متقاضیان در دست بررسی می‏باشد.
ملک درباره میزان تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در استان خاطر نشان کرد:‌ در استان گلستان برای سال اول تاکنون بالغ بر 230 هکتار زمین در مجموع شهرهای استان تامین شده است و پروژه های نهضت ملی مسکن  در استان در مراحل مختلف  آمادسازی زمین‏ها، اجرای فونداسیون و اجرای اسکلت در دست اقدام هستند.
مدیر کل راه و شهرسازی  تاکید کرد:از مجموع 230 هکتار زمین تامین شده در سال اول،  184 هکتار از اراضی متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن بوده است.وی افزود :امیدواریم با کمک دست اندرکاران امر مهم نهضت ملی مسکن در استان ، خصوصا با حمایت‏های استاندار محترم و معاونین ایشان و همین طور سایر دستگاه‏های اجرایی که متولی امر
تأمین زمین در استان هستند بتوانیم زمین مورد نیاز در سال دوم را  نیز تامین و در اختیار دستگاه های متولی ساخت در استان  قرار دهیم.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در خصوص تأمین زمین برای پروژه های نهضت ملی مسکن درشهرکلاله توضیح داد:در ماه گذشته طی یک توافق خوب با
بنیاد مستضعفان کشور که به همت استاندار محترم استان انجام شد حدود 58 هکتار از ارضی تحت تملک بنیاد مستضعفان در شهر کلاله برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهر در نظر گرفته شد.
وی افزود:تاکنون  در شهر کلاله حدود 6000 نفر متقاضی در سامانه نام نویسی کرده اند که با اختصاص این زمین و انتقال سند به نام دولت اقدامات خوبی در این شهر آغاز خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در خصوص آخرین وضعیت تامین زمین در سایر شهرهای استان  گفت:مردم نگران تامین زمین در شهرهای محل سکونت خود  برای اجرای طرح نهضت ملی نباشند.
اداره کل راه و شهرسازی به جد پیگیر تامین زمین بوده و استاندار محترم به عنوان رئیس شورای مسکن استان دستورات لازم را به تمام دستگاه‏های اجرایی داده اند که ان‏شاءلله بتوانیم از اراضی که تحت تملک دستگاه های اجرایی در سطح استان می‏باشد برای اجرای این طرح در استان استفاده کنیم.