خسارت ۱۶۰ میلیارد تومانی سیلاب در آمل

فرماندار آمل:

فرماندار ویژه آمل، میزان خسارت سیلاب اواخر هفته گذشته در بخش کوهستانی لاریجان دراین شهرستان را بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

خسارت ۱۶۰ میلیارد تومانی سیلاب در آمل

 


فرماندار ویژه آمل، میزان خسارت سیلاب اواخر هفته گذشته در بخش کوهستانی لاریجان دراین شهرستان را بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
سیدعباس حسینی در گفتگو با مهر گفت: براساس ارزیابی‌های انجام شده توسط کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه، آب و برق وگاز، کشاورزی، سیل به شهر رینه وگزنک و چهار روستای بخش کوهستانی لاریجان بیشترین خسارت وارد کرده است.
وی افزود: علاوه براین، سیل باعث هدایت روان آب‌ها به سمت جاده اصلی هراز و تخریب بیش از ۳ کیلومتری این جاده در بخش لاریجان وبسته شدن جاده به مدت بیش از ۳۰ ساعت شده بود.
فرماندار ویژه آمل، با اشاره به اینکه با فروکش کردن سیل وعادی شدن شرایط جوی، راه دسترسی به روستاهایی که براثر سیل تخریب شده بود، اکنون بازگشایی و تردد برقرار شده است، گفت: خدمات دهی آب، برق و گاز نیز در روستاها اکنون دوباره برقرار شده و وضعیت به صورت عادی شده است.
حسینی اضافه کرد، با وجود خسارت‌های زیاد سیل دربخش لاریجان، خوشبختانه تلفات جانی و مصدومی تاکنون گزارش نشده است.
 اعلام خسارت سیل به مدیریت بحران استانداری
فرماندارویژه آمل با اشاره به اینکه پس از وقوع سیل درسطح شهرستان
به خصوص بخش لاریجان که با مسدود شدن جاده هراز و ترافیک سنگین ناشی از توقف خودروها درجاده تخریبی ناشی از سیل ایجاد شده بود، گفت، با حضور به موقع تیم‌های امدادی، عملیاتی و راهداری که در همان ساعات اولیه وقوع سیلاب به منطقه اعزام شدند با توجه به حجم درگیری منطقه از اثرات سیلاب درکمتر از ۳۰ ساعت مسیر جاده بازگشایی و تردد برقرار شد.
حسینی، در خصوص خسارت به تأسیسات زیربنایی و سرمایه گذاری افراد که در بخش‌های مختلف بر اثر وقوع سیل به بار آمد، تصریح کرد،
جمع بندی اولیه گزارش ناشی از خسارت سیل شهرستان به اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران ارسال شده و درصورت پرداخت تسهیلات بلاعوض حمایتی و یا کم بهره به افراد خسارت دیده اعلام خواهد شد.