نوشت‌افزار ایرانی باید تقویت‌کننده هویت ایرانی باشد

وزیر آموزش‌وپرورش در نشست فعالان صنعت نوشت‌افزار ایرانی:

وزیر آموزش‌وپرورش در نشست جمعی از فعالان صنعت نوشت‌افزار ایرانی گفت: باید هویت ایرانی همواره موردتوجه قرار گیرد و به‌ویژه در نوشت‌افزار‌ها این هویت تقویت شود.

 


وزیر آموزش‌وپرورش در نشست جمعی از فعالان صنعت نوشت‌افزار ایرانی گفت: باید هویت ایرانی همواره موردتوجه قرار گیرد و به‌ویژه در نوشت‌افزار‌ها این هویت تقویت شود.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، یوسف نوری در نشست جمعی از  فعالان صنعت نوشت‌افزار ایرانی که همراه با مراسم آغاز پویش ملی «همه حاضر» و با حضور مخبر معاون اول رئیس‌جمهور و در مجموعه حجاب تهران برگزار شد ، گفت: در پایان یک سال کاری رضایت رهبر معظم انقلاب شامل رئیس‌جمهور و عملکرد هیات دولت شد.
وی افزود: سالانه بین ۴۵ تا ۴۷ هزار تن کاغذ مصرف می‌کنیم اما تاکنون تنها ۵ هزار تن از این آمار از کاغذ تولید داخل خریداری می‌شد اما با تلاش‌های صورت گرفته و کار‌های جهادی انجام شده در یک‎ساله اخیر خوشبختانه بیش از ۳۴ هزار تن کاغذ از تولیدات داخلی تأمین شده است.
نوری گفت: این موضوع مهم است که دانش آموزان از ابتدای سال تحصیلی روی کاغذ‌های ایرانی بنویسند و جنس کاغذ کتاب‌هایشان نیز از کاغذ خارجی نباشد.
وی ادامه داد: باید هویت ایرانی همواره مورد توجه قرار گیرد و به‌ویژه در نوشت‌افزار‌ها این هویت تقویت شود.
وزیرآموزش‌وپرورش افزود: البته تنها بخش نوشت‌افزار موردنظر نیست بلکه بخش‌های تولید محتوا و پویانمایی‌ها نیز باید نمایانگر هویت ملی باشد.
نوری گفت: در کشور بیش از یک هزار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داریم، بنابراین باید از این ظرفیت در راستای مردمی سازی آموزش‌وپرورش و تحقق عدالت آموزشی بهره‌مند شویم.
در ابتدای این نشست شماری از تولید و توزیع‌کنندگان  نوشت‌افزار ایرانی به تشریح مسائل و مشکلات پرداختند.