ما چگونه به این چهارصفر کمرنگ رسیدیم؟!

رئیس بانک مرکزی تاکید می‎کند که کم رنگ‌تر شدن چهارصفر از پول ملی، برای حذف چهاررقم از پول ملی انجام شده است و در گوشه پایین چک پول ۱۰۰هزارتومانی، تنها رقم ۱۰۰ درج شده است. ما برای رسیدن به این چهارصفر کمرنگ شده، چه رنج‌ها که نکشیدیم!

ما چگونه به این چهارصفر کمرنگ رسیدیم؟!

رئیس بانک مرکزی تاکید می‎کند که کم رنگ‌تر شدن چهارصفر از پول ملی، برای حذف چهاررقم از پول ملی انجام شده است و در گوشه پایین چک پول ۱۰۰هزارتومانی، تنها رقم ۱۰۰ درج شده است.
ما برای رسیدن به این چهارصفر کمرنگ شده، چه رنج‌ها که نکشیدیم! بگذارید ساده و صمیمی بگوئیم که اغلب مردم ما آن‌قدر کمر زیر بار تورم و گرانی خم کردند، آن‌قدر از طبقه خود نزول کردند وبه حاشیه‌ها پناه بردند، آن‌قدر ارزان کار کردند و گران خریدند تا این چهار صفر، روی خود را کم کرده و کمرنگ شدند. برای کمرنگ شدن این چهار صفر، برخی به تجرد قطعی رسیده‌اند، برخی علی‌رغم داشتن مدارک بالای تحصیلی هرگز شغلی یا پیدا نکردند یا آنچه دست‌شان را گرفت درخورشان نبود، برخی خانواده‌ها، از هم پاشیدند، برخی خانواده‌ها از خیر داشتن فرزند گذشتند و کشور با تمام ذخایر گران‌قیمت نفت و معادن مختلف خود، روی به پیری نهاد. بی آن‌که جوانان دیروز و میانسالان امروزش به قول قدیمی‌ها خیر خاصی از زندگی ببینند و یا عاقبت به خیر شوند. این کمرنگ شدن را ساده نگیریم که بهای سنگینی برای آن پرداخته‌ایم؛ تحریم از یک سو، کاسبانش از سوی دیگر، کرونا از یک  سو، کاسبانش از سوی دیگر، تورم از یک سو، کاسبانش از سوی دیگر... غالب آنانی که بهای کمرنگ شدن این چهارصفر را پرداختند در چرخه نقدینگی سرگردان و بازار داغ دلالی و رانت، ناگهان خود را روی و زیر خط فقر یافتند بی آن‌که دست‎شان به جایی بند باشد.
پس رونمایی از این اسکناس 100 هزار تومانی رنگ و روی باخته هم یک تلنگر است و هم یک هشدار. و البته شاید هم یک نوید؛ نوید گشایشی که رئیس‌جمهور وعده‌اش را برای همین هفته داده است؛ چرا که هر ماجرایی می‌تواند دوسوی داشته باشد؛ ما به سویه خیرش امیدواریم و شنیدن خبرهای خوش.