شبکه گاز به دورترین و صعب العبورترین نقاط استان مازندران رسیده است

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران:

جعفر احمدپور مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران گفت: در سال ۹۸ با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده بیش از ۶۳ هزار مشترک جدید از گاز طبیعی بهره مند شدند.

شبکه گاز به دورترین و صعب العبورترین  نقاط استان مازندران رسیده است


جعفر احمدپور مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران گفت: در سال 98 با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده بیش از 63 هزار مشترک جدید از گاز طبیعی بهره مند شدند.
وی با اعلام این خبر اظهار داشت: با جذب این تعداد مشترک جدید مجموع مشترکین گاز طبیعی در مازندران به یک میلیون و 443 هزار مشترک افزایش یافته است. احمدپور با بیان اینکه هم اکنون 59 شهر و
2 هزار و 283 روستای مازندران بهره مند از نعمت گاز می‌باشند، گفت: با بهره مندی مشترکین جدید درصد بهره مندی گاز خانوارهای مازندران به بالای 98 درصد رسیده است. مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران اظهار داشت: هم اکنون شبکه گاز به دورترین و صعب العبورترین نقاط استان مازندران رسیده است و مجموعا بیش از 21 هزار کیلومتر عملیات شبکه گذاری در استان اجرا شده است.
احمدپور خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات گازرسانی 212 روستای مناطق کوهستانی در حال اجراست و 417 روستا در مرحله مطالعات گازرسانی قرار دارند.
مدیر عامل شرکت گاز استان مازندران با بیان این مطلب، اظهار داشت:در سال 98 با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده بیش از 63 هزار مشترک جدید از گاز طبیعی بهره مند شدند.
 اجرای 600 كيلومتر شبكه در سال گذشته

وی از اجرای 600 كيلومتر شبكه در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال 98 برای گازرسانی به 150 روستا برنامه‌ريزی صورت گرفته بود كه برای تحقق اين هدف استراتژيك اين حجم لوله گذاری صورت گرفته است .
احمدپور دلیل طولانی شدن گازرسانی به مناطق باقیمانده را، افزایش هزینه سرمایه‌گذاری و بالا رفتن قیمت اجناس مصرفی پروژه‌ها، نوسانات ارزی و مبلغ قرار داد پیمانکاران عنوان کرد و تصریح داشت: وزارت نفت برای جلوگیری از تعطیلی فعالیت پیمانکاران، هزینه سرمایه‌گذاری در استان را تا ۲ برابر افزایش داد.
وی با بیان اینکه تا پایان سال 1401 گازرسانی در استان مازندران به اتمام خواهد رسید، افزود: با توجه به شرایط بوجود آمده ناشی از تحریم ها و بالا رفتن نرخ ارز، تمام سعی و تلاش دولت این است که با تزریق بودجه عمرانی، پروژه های گازرسانی به مناطق صعب العبور بدون توقف انجام پذیرد.
احمدپور با اشاره به اینکه شرکت گاز استان مازندران، اقدامات پیشگیرانه و تمهیدات ویژه ای را در راستای مقابله با ویروس کرونا سرلوحه کار قرار داده است،گفت: این شرکت در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و حفظ سلامت کارکنان و مراجعین و با در نظر گرفتن شیوه نامه ابلاغی مقابله با شیوع ویروس کرونا، از روزهای ابتدایی مواجهه با این ویروس خطرناک، با تشکیل جلسه کمیته سلامت اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی خود را آغاز کرد.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران در خصوص ادامه پروژه های گازرسانی در دوران بیماری کرونا گفت: پیمانکاران با رعایت پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی و ایمنی فعالیت خود را آغاز نمودند و ضمن از سرگیری روند توسعه گازرسانی با نظارت واحد HSE سلامت کارگران نیز در نظر گرفته شده است. احمدپور افزود: شرکت گاز استان مازندران سال گذشته بالغ بر 8 میلیارد و 700 میلیون مترمکعب گاز به مشترکین این استان تحویل داده است.
 روند كاهشي میزان مصرف گاز طبیعی در استان مازندران
وی با بیان اینکه میزان مصرف گاز طبیعی در استان مازندران روند کاهشی داشت، گفت: میزان مصرف گاز طبیعی در استان در سال 98 به نسبت مدت مشابه در سال 97 به علت اعمال محدودیت در مصرف صنایع، حدود ۱5 درصد کاهش داشته است.
احمدپور تصریح داشت: شرکت گاز استان مازندران در سال 98 به منظور کمک به اقتصاد کشور و رونق تولید، با گازدار نمودن 341 واحد صنعتی، موجب برگشت 6.5 میلیون لیتر سوخت مایع به ذخایر نفتی کشور شد.