باد و طوفان در شهر و آسیب به اموال مردم

روز گذشته شاهد وزش باد و طوفان شدیدی در پایتخت بودیم که شدت آن به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت می رسید. مسلماً در این فصل از سال چنین آب و هوایی طبیعی است و باید زیبایی های بهار را با چالش های آن بپذیریم. اما این طوفان و وزش باد موجب آسیب زیادی به اموال مردم رساند .

روز گذشته شاهد وزش باد و طوفان شدیدی در پایتخت بودیم که شدت آن به بیش از 50 کیلومتر در ساعت می رسید. مسلماً در این فصل از سال چنین آب و هوایی طبیعی است و باید زیبایی های بهار را با چالش های آن بپذیریم. اما این طوفان و وزش باد موجب آسیب زیادی به اموال مردم رساند .
درختان زیادی شکستند و روی ماشین های مردم افتادند و برخی نماهای ساختمان ها سقوط کرد و می توانست حادثه های ناگواری بیافریند و در برخی مناطق باد و شکسته شدن درختان موجب قطع برق گردید.
اما موضوع اصلی در این زمینه ضرورت رسیدگی فنی به وضعیت درختان پیش از فصل بهار است. بسیاری از درختان پایتخت دچار بیماری و فرسودگی هستند که نیاز مبرم به درمان و محافظت دارند. درختانی که تنه ای قوی دارند اما وقتی شاخه های آن می شکند
می بینیم که از درون توخالی شده اند.
از سوی دیگر کنده شدن نمای ساختمان ها بسیار تعجب برانگیز است. مگر نمای ساختمان به این سادگی کنده می شود؟! ناظرین و مهندسین مسئول در این پروژه های چه وظیفه ای دارند؟ اگر حادثه رخ دهد  و جانی گرفته شود آیا این مهندسین و شرکت های ناظر و نهادهای شهری پاسخگو هستند؟
مسلماً برخی اقدامات پیشگیرانه در این حوزه می تواند جلوی بسیاری از خسارات و تلفات احتمالی را بگیرد. کافی است درمورد این خطرات احتمالی نظارت کیفی به معنای واقعی انجام شود.