پروژه‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه ارومیه تکمیل شد

استاندار آذربایجان غربی:

استاندار آذربایجان غربی گفت: تمامی پروژه های سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی تکمیل شد.

پروژه‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه ارومیه تکمیل شد

استاندار آذربایجان غربی گفت: تمامی پروژه های سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی تکمیل شد.
به گزارش مهر، محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به پیگیری‌های مستمر شهید آیت الله رئیسی در خصوص روند اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و یادآور شد: با حمایت‌ها، اهتمام و پشتیبانی ویژه دولت سیزدهم از اجرای پروژه‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه ارومیه، امروز با افتخار می‌توان گفت هیچ پروژه سخت‌افزاری در حوزه احیای دریاچه ارومیه در استان نیمه تمام نمانده و تمامی این پروژه‌ها به اتمام رسیده اند.
استاندار آذربایجان غربی همچنین جلوه‌های زیبای دریاچه ارومیه را از جمله اخبار امیدبخش این روزهای کشور در رسانه‌ها دانست و افزود: تأمین حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه و احیای ۱۱ تالاب اقماری این دریاچه که برخی از آنها ۲۵ سال خشک شده بود، از جمله اقدامات زیست محیطی دولت سیزدهم در آذربایجان غربی است.
معتمدیان با تاکید بر اینکه اولویت استان اتمام پروژه‌های با درصد بالای پیشرفت فیزیکی است، گفت: اتمام پروژه‌های بالای ۸۰ درصد در اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد تا در مدت زمان کوتاه، این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و در اختیار مردم قرار گیرند.
وی با اشاره به مدت زمان دو و نیم ماهه باقیمانده برای جذب اعتبارات تملک دارایی‌های دستگاه‌های اجرایی، افزود: عدم جذب این اعتبارات قابل قبول نبوده و با توجه به اینکه در فصل کاری در استان قرار داریم،
با هماهنگی معاونت امور عمرانی استانداری، موانع جذب این اعتبارات بررسی و تلاش شود صددرصد اعتبارات تملک دارایی‌ها در سطح استان جذب شود.
 اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام از مهمترین دغدغه‌های مدیریت استان است
معتمدیان همچنین با اشاره به اینکه اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام از مهمترین دغدغه‌های مدیریت استان است، خاطرنشان کرد:تا پایان هفته دولت، بخش قابل توجهی از مراکز درمانی، بهداشتی، پایگاه‌های اورژانس، خانه‌های بهداشت، فضاهای ورزشی سرپوشیده و باز و ۵۰۰ کلاس درس و...به اتمام می‌رسد تا مردم مناطق مختلف استان به ویژه در مناطق محروم بتوانند از خدمات این پروژه‌ها بهره‌مند شوند.
استاندار آذربایجان غربی به برخی از مصوبات سفر استانی شهید آیت الله رئیسی به استان و مصوبات سفرهای شهرستانی به مناطق مختلف استان نیز اشاره کرد و افزود: بسیاری از این مصوبات اجرایی شده و برخی از این مصوبات در حال اجرا بوده و ضروری است برخی از مصوباتی که بلاتکلیف مانده در سریع‌ترین زمان با رفع موانع موجود، مراحل اجرایی آنها آغاز شود تا تمامی تعهدات سفرهای شهرستانی به سرانجام برسند.
معتمدیان همچنین با اشاره به اینکه حوزه فضاهای آموزشی استان از عقب افتادگی‌های تاریخی رنج می‌برد، اضافه کرد: با نگاه ویژه رئیس جمهور شهید حضرت آیت الله رئیسی و اختصاص
۲,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر استانی ایشان به آذربایجان غربی در این حوزه، ضمن اتمام هزار و یکصد کلاس درس و بهره‌برداری از ۵۰۰ کلاس درس دیگر تا پایان شهریور ماه امسال و تداوم احداث ۱۲۰۰ کلاس درس در حال حاضر، تحول بزرگی در زیرساخت‌های آموزشی استان صورت می‌گیرد و بخش قابل توجهی از نیازهای آموزشی استان در بحث فضاهای آموزشی تأمین خواهد شد.
 اجرای پروژه آبرسانی به ۳۷۹ روستای آذربایجان غربی
وی در ادامه با ابراز تأسف از بی‌انصافی برخی از افراد و رسانه‌ها نسبت به عملکرد و خدمات دولت مردمی سیزدهم در حوزه احیای دریاچه ارومیه، افزود: با وجود منابع محدود دولت، با نگاه ویژه شهید آیت الله رئیسی به احیای دریاچه ارومیه و تأمین اعتبارات لازم، تمامی پروژه‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه در استان آذربایجان غربی در دو سال گذشته به بهره‌برداری رسید.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برخی از خدمات دولت سیزدهم در آذربایجان غربی در راستای بهره‌بندی متوازن مردم مناطق مختلف استان، تصریح کرد: دستاوردهای نظام اسلامی و به ویژه دولت سیزدهم در استان باید بیشتر از گذشته تبیین شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی در این زمینه فعالانه عمل کرده و از هر فرصت پیش آمده برای تبیین این دستاوردها اقدام کنند.
وی به گازکشی به ۶۱۲ روستا به ویژه روستاهای صعب العبور، ارائه خدمات اینترنت پرسرعت در  ۴۲۳ روستا، احداث سالانه ۱۵۰ کیلومتر راه، اجرای پروژه آبرسانی به ۳۷۹ روستای استان را نیز بخشی از خدمات دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: بسیاری از این پروژه‌ها در راستای تحقق شعارهای دولت سیزدهم مبنی بر محرومیت زدایی و توسعه متوازن صورت گرفته و این مسئله نشان می‌دهد دولت سیزدهم و به ویژه شهید آیت الله رئیسی بر عهدی که با مردم بسته، پایبند بود.
معتمدیان همچنین اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های شهید خدمت شهید آیت الله رئیسی، رفع مشکلات مردم بود و این شهید بزرگوار خود را وقف نظام و انقلاب اسلامی و مردم کردند و در کار برای مردم شب و روز نمی‌شناخت.