رشد ۴.۳ درصدی تولید در فولاد هرمزگان

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت:در بهار امسال با رکوردشکنی‌های متعدد در فروردین و اردیبهشت‌ماه، موفق به رشد ۴.۳ درصدی تولید در فولاد هرمزگان شدیم؛ اما تداوم این وضعیت نیازمند کاهش محدودیت‌ها و تأمین به‌موقع انرژی است.

رشد ۴.۳ درصدی تولید در فولاد هرمزگان

بندرعباس-شهین صادقی
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت:در بهار امسال با رکوردشکنی‌های متعدد در فروردین و اردیبهشت‌ماه، موفق به رشد 4.3 درصدی تولید در فولاد هرمزگان شدیم؛ اما تداوم این وضعیت نیازمند کاهش محدودیت‌ها و تأمین به‌موقع انرژی است.
 عطاالله معروفخانی با اشاره به وضعیت تولید این شرکت در سال‌های اخیر، تصریح کرد:فولاد هرمزگان در سال‌های اخیر ثابت کرده که در رشد تولید پیشتاز است و از هر فرصتی برای رکوردشکنی استفاده می‌کند. این شرکت در سه سال اخیر موفق شده یک بار از ظرفیت اسمی واحد فولادسازی و یک بار هم از ظرفیت اسمی واحد احیا مستقیم عبور کند و رکورد تولید سالیانه برجای بگذارد.
وی در خصوص میزان تولید محصولات فولاد هرمزگان در فصل بهار، بیان کرد:در سه ماه نخست امسال توانستیم 504 هزار و 306 تن آهن اسفنجی، 440 هزار و 832 تن تختال فولادی، 24 هزار و 849 تن بریکت و 29 هزار و 445 تن آهک تولید کنیم.خوشبختانه تولید آهن اسفنجی رشد 7.8 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. همچنین مجموع تولید شرکت در این مدت به 999 هزار و 432 تن رسیده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یعنی 958 هزار و 192 تن، رشد  4.3 درصدی را نشان می‌دهد.
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به شروع محدودیت‌های برق برای صنعت فولاد کشور، اظهار کرد: متأسفانه در سال جاری محدودیت‌ها زودتر از هر زمان دیگری برای صنعت فولاد کشور و فولاد هرمزگان اعمال شده و در زمان‌های اوج مصرف و روزها قادر به انجام فعالیت نیستیم و تنها شب‌ها که مصرف برق در کشور کاهش می‌یابد، اجازه تولید داریم.البته تلاش می‌کنیم با رایزنی و مساعدت مسئولان استانی و وزارت نیرو، سهمیه بیشتری از برق دریافت کنیم تا دچار افت تولید نشویم. باید توجه داشت که بدون فراهم آمدن زیرساخت‌ها هرگز نمی‌توان جهش تولید را محقق کرد و این مهم نیازمند برنامه‌ریزی و مساعدت مسئولان و هماهنگی میان سازمان‌های متولی است.
معروفخانی سهم فولاد هرمزگان از توسعه صنعت فولاد در استان هرمزگان را چشمگیر دانست و بیان کرد:هم‌اکنون ده‌ها پروژه بزرگ توسعه‌ای به ارزش بیش از 2 میلیارد یورو در دست اقدام داریم که با به ثمر رسیدن آن‌ها ظرفیت تولید را به 3.3 میلیون تن تختال می‌رسانیم و سهم 30 درصدی را در توسعه 10 میلیون تنی استان هرمزگان خواهیم داشت. البته برای این توسعه تمهیداتی اندیشیده‌ایم که ازجمله آن می‌توان به احداث یک نیروگاه مشترک با فولاد مبارکه و فولاد سنگان اشاره کرد. درصورتی‌که پروژه‌های فولاد هرمزگان به بهره‌برداری برسند، شاهد جهش اقتصادی در استان هرمزگان و صنعت فولاد کشور خواهیم بود.