از افزایش اجاره بهای کیوسک‌ها تا تغییر نام ۲۳ بوستان و معبر

در نشست شورای شهر مصوب شد؛

همزمان با دویست و چهل و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، اعضای شورا مصوب کردند؛ اجاره بهای کیوسک‌های عرضه گل و مطبوعات تهران ۳۰ درصد افزایش یابد.

همزمان با دویست و چهل و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، اعضای شورا مصوب کردند؛ اجاره بهای کیوسک‌های عرضه گل و مطبوعات تهران  ۳۰ درصد افزایش یابد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، همزمان با دویست و چهل و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، لایحه «اصلاحیه مصوبه تعیین اجاره بهای کیوسک‌های عرضه گل و مطبوعات در سطح شهر تهران» بررسی و با ۱۶ رأی موافق تصویب شد.
مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت،  محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: مبلغ پیشنهادی شهرداری برای افزایش اجاره بهای کیوسک‌های عرضه گل و مطبوعات در شهر تهران ۴۵ درصد بود، اما مقرر شد درصد افزایش اجاره بهای این کیوسک‌ها ۳۰ درصد بیشتر نباشد و پس از بررسی‌ها در کمیسیون‌های مشترک به ۳۰ درصد رسیدیم.
در دویست و چهل و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران همچنین مصوبه طراحی، پایش و اجرای نما‌های شهر تهران اصلاح شد.
حامد سلیمی، مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران در نشست شورا در این باره گفت: سازمان نظام مهندسی استان تهران پروانه‌ای برای طراحی نما صادر می‌کند، مهندسانی که می‌توانند برای طراحی نما در شهر کار کنند، باید بر اساس شاخص‌ها فعالیت کنند و سنجش توانمندی و تبحر طراحان نما با همفکری‌ها صورت بگیرد.
لایحه تعیین حق بهره‌برداری غرف به تفکیک نوع کاربری در بازار‌های میادین میوه و تره‌بار هم در نشست شورا از یک فوریت خارج و مقرر شد به صورت عادی بررسی شود.
سرپرست سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران هنگام بررسی یک فوریت لایحه اصلاحیه مصوبه تعیین حق بهره برداری غرف به تفکیک نوع کاربری در بازار‌های میادین میوه و تره‌بار و فرآورده‌های کشاورزی گفت: همه غرفه‌های سازمان در سطح بازار‌ها برای تعیین حق پایه مزایده باید به کارشناسی مجدد بروند.
مهدی بختیاری زاده افزود: با توجه به اینکه درصد حق مزایده از ۶۵ به ۵۵ درصد رسید و کارشناسی‌ها هزینه مضاعفی برای غرف ایجاد می‌کند، این درخواست مطرح شد تا تبصره یکم حذف شود و طبق روال گذشته مبنای پایه مزایده درصدی از مبلغ حق اجاره دوره قبل قرار بگیرد.
در دویست و چهل و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران نام یک بوستان و ۲۲ معبر هم با حداکثر آراء اعضای شورا تغییر کرد.
در این جلسه نام خیابان شهرک دانشگاه در منطقه ۲۱ به نام وعده صادق، میدان خیبر در منطقه یک به نام شهدای جمال آباد، کوچه سهیل در منطقه یک به نام شهید عباس چمنی، کوچه توحید چهارم در منطقه ۲ به نام شهید جواد رجب پور، کوچه باغ نو در منطقه ۶ به نام شهید حسن ستاری، بوستان جدیدالاحداث در منطقه ۸ به نام بوستان مرمر، کوچه مزروعی در منطقه ۱۲ به نام شهید سیدعلی سادات زواره ای، کوچه عدل در منطقه ۱۲ به نام شهید ایرج امیری، کوچه
 سردار کبیر در منطقه ۱۲ به نام شهید علیرضا طهماسبی و کوچه ششم غربی به نام شهید میرعلی انتظاری اسکویی تغییر یافت.
کوچه کیوان در منطقه ۱۴ به نام شهید حمید شیری، کوچه مرداد در منطقه ۱۴ به نام شهید خسرو مبرا، کوچه پنچم شرقی در منطقه ۱۴ به نام شهید سید امیر ذوالقدر، کوچه سوم شرقی در منطقه ۱۴ به نام شهید ناصر معلوماتی، کوچه بهشت سوم غربی در منطقه ۱۴ به نام شهید محمدهادی امینی، کوچه هشت متری در منطقه ۱۶ به نام شهید ناصر ندیری، کوچه ۶۷ در منطقه ۱۶ به نام شهید شهید اسماعیل کاشی پزها، کوچه بیستم در منطقه ۱۷ به نام شهید احمد دلاکه، کوچه نامی در منطقه ۱۷ به نام شهید سیدحسن میرحسینی، کوچه قدیمی در منطقه ۱۷ به نام شهید علیرضا ایزدی اردهانی، خیابان شهرداری جنوبی در منطقه ۱۹ به نام شهید مصطفی علیدادی، کوچه ۴۶ در منطقه ۱۹ به نام شهید محمدرضا محجوبی و کوچه نهم در منطقه ۲۱ به نام شهید علیرضا بهزادی عدل نامگذاری شد.