سامانه هشدار بهمن در سازمان هواشناسی راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان هواشناسی کشور:

رییس سازمان هواشناسی کشور از تجهیز ۵۵۰ نقطه کشور به سامانه هشدار سیل در فاز نخست خبر داد و افزود: سامانه هشدار بهمن در سازمان هواشناسی راه‌اندازی می‌شود.

سامانه هشدار بهمن در سازمان هواشناسی راه‌اندازی می‌شود

رییس سازمان هواشناسی کشور از تجهیز  ۵۵۰ نقطه کشور به سامانه هشدار سیل در فاز نخست خبر داد و افزود: سامانه هشدار بهمن در سازمان هواشناسی راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش مهر، سحر تاجبخش مسلمان  رئیس سازمان هواشناسی با اشاره به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم، گفت:در دولت سیزدهم، اتفاقات خوبی در سازمان هواشناسی رخ داد و با حمایت‌های دولت حدود ۵۰۰ مجوز استخدامی اخذ شده که جذب نیرو برای سازمان صورت گیرد.
وی افزود:اختصاصی کردن بخشی از درآمدهای سازمان از دیگر اقدامتی بود که راهگشای بسیاری از برنامه‌های سازمان هواشناسی است.
وی اظهار داشت:راه اندازی سامانه هشدار آلودگی هوا و راه اندازی سامانه هشدار گرد و خاک دو مورد دیگر از تکالیف سازمان هواشناسی بود که در دولت سیزدهم به انجام رسید.
 ۵۵۰ نقطه کشور به سامانه هشدار سیل تجهیز شد
رئیس سازمان هواشناسی کشور از تجهیز ۵۵۰ نقطه کشور به سامانه هشدار سیل در فاز نخست خبر داد و افزود: علاوه بر این اقدامات بخش مهمی از تجهیزاتی که برای ارسال داده بود به روز رسانی شد و توسعه شبکه ارتباطات ماهواره‌ای نیز انجام گرفت.
وی گفت:در فاز دوم تجهیز سه‌هزار و ۳۰ نقطه دیگر کشور به این سامانه پیش بینی شده و حداقل ۱۰ فاکتور بر رخداد سیل شدید در کشور اثرگذار است که مهمترین آنها تغییر کاربری اراضی، زیرساخت‌های فرسوده و تغییر اقلیم است.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در موضوع تغییر اقلیم نخستین مرکز اقلیم غرب آسیا در ایران با کمک سازمان هواشناسی جهانی راه اندازی شد که در سال ۲۰۲۴ به محله عملیاتی می‌رسد و در پایش و پیش‌بینی اقلیم منطقه غرب آسیا به ما کمک خواهد کرد.