اجرای طرح حیات فعال و کنترل چاقی در مدارس

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح حیات فعال گفت: معتقدیم که تربیت بدنی در سلامت جسم و روح دانش آموزان مؤثر است و باید موقعیت‌های جدی را هم برای این کار تأمین کنیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح حیات فعال گفت: معتقدیم که تربیت بدنی در سلامت جسم و روح دانش آموزان مؤثر است و باید موقعیت‌های جدی را هم برای این کار تأمین کنیم.
به گزارش مهر، بسیاری از کارشناسان آموزشی، مدیران و مربیان درس تربیت بدنی از بی توجهی به استعدادیابی ورزشی و زنگ تربیت بدنی در مدارس خصوصاً برای دانش آموزان دوره ابتدایی می‌گویند. زنگ‌های ورزش بیشتر زمانی برای بازی شده و کمتر برای استعدادیابی دانش آموزان و پرورش حرفه‌ای جسم آنان برنامه ریزی شده است.
انتقاد بسیاری از افراد این است که در کنار کمبود وسایل و تجهیزات ورزشی، در برنامه درسی ملی هم کمتر به برنامه‌های ورزشی و طرح‌های جسمانی توجه شده است.
محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پاسخ به این مساله به مهر گفت: مواردی که در آن به مسئله تربیت بدنی در برنامه درسی توجه شده است کم نیست؛ یکی از شش ساحت تربیت در سند بنیادین آموزش و پرورش، ساحت زیستی و بدنی است که در آن
به سلامت جسمانی و روانی، تربیت بدنی و بهداشت توجه شده است. در برنامه درسی ملی هم یکی از حوزه‌های تربیت یادگیری، حوزه سلامت و تربیت بدنی است.
وی با تاکید بر اینکه در مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش به موضوع تربیت بدنی توجه شده است؛ گفت: موقعیت‌های واقعی برای توجه به این موضوع باید جدی گرفته شود. به اهمیت این موضوع باید همه ما ایمان بیاوریم که تأمین فضای واقعی برای ورزش در مدارس مهم است.
دبیر شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اگر واقعاً معتقدیم که تربیت بدنی در سلامت جسم و روح دانش آموزان مؤثر است؛ باید موقعیت‌های جدی رشد دهنده را هم برای این کار تأمین کنیم. معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به این موضوع توجه دارد و طرح‌های خوبی را اجرا کردند. طرح حیات فعال یا طرح کنترل چاقی کودکان از جمله همین طرح هاست.