میز خبر

۰

 

با امضای احداث فاز چهارم؛
ناحیه نوآوری در پارک فناوری پردیس ایجاد می‌شود

پردیس-ایرج صادقعلی
تفاهم‌نامه احداث فاز ۴ پارک فناوری پردیس در راستای ایجاد ناحیه نوآوری در پارک فناوری پردیس منعقد شد.
به گزارش خبرنگارآفرینش به نقل از پارک فناوری پردیس، تفاهم‌نامه احداث فاز ۴ پارک فناوری پردیس در نشستی با حضور «سورنا ستاری» معاون علمی فناوری ریاست جمهوری و «مهدی صفاری‌نیا» رئیس پارک فناوری پردیس به امضا رسید. همچنین در این نشست قرارداد و سند توسعه پارک در حریم جنوبی پردیس، میان پارک فناوری پردیس و شرکت عمران شهر جدید پردیس منعقد شد.
مهدی صفاری‌نیا رئیس پارک فناوری پردیس گفت: پارک فناوری پردیس تا کنون در سه فاز توسعه پیدا کرده و مجموع مساحت آن در این سه فاز تقریبا به ۶۰ هکتار رسیده است. بر مبنای قراردادی که امضا شد، ۳۰ هکتار مساحت جدید در قالب فاز ۴ به پارک فناوری پردیس الحاق می‌شود. در این صورت محدوده عملیاتی پارک تا۹۰ هکتار افزایش می‌یابد. این افزایش، مساحت پارک فناوری پردیس را به بزرگترین محدوده عملیاتی پارک‌های فناوری کشور تبدیل خواهد کرد.
وی ادامه داد: همچنین شنبه گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت
علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه آزاد اسلامی برای عضویت دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس به پارک فناوری پردیس، امضا شد. دانشگاه آزاد اسلامی ۲۵ هکتار مساحت دارد؛ بنابراین ابعاد عملیاتی پارک فناوری پردیس بعد از امضای سند فوق، در حدود ۱۱۰ هکتار خواهد شد. با امضای این دو قرارداد عملا مقدمه ایجاد ناحیه نوآوری پردیس ایجاد شد.
رئیس پارک فناوری پردیس در مورد طرح ناحیه نوآوری بیان کرد: طرح ناحیه نوآوری پردیس سال گذشته به تایید هیئت امنای پارک فناوری پردیس رسید و توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.
صفاری‌نیا در مورد سند دوم امضا شده در این نشست اظهار داشت: همچنین سند دیگری امروز بین پارک فناوری پردیس و شرکت عمران شهر جدید پردیس امضا شد. این سند برای توسعه آتی پارک در حریم جنوبی شهر پردیس است. احداث فاز اول این پروژه با حدود ۵۰۰ هکتار مساحت، امروز به امضا رسید.این قرارداد شامل توافق‌های کلی شامل کاربری و جانمایی است.
رئیس پارک فناوری پردیس در مورد شروع عملیات اجرایی فاز ۴ گفت: اقدامات زیرساختی و عملیاتی فاز ۳ تا شهریور ماه تمام می‌شود. از دو ماه آینده کار آماده سازی زیرساخت‌های فاز ۴ آغاز می‌شود. طراحی این فاز با توجه به توافقات اولیه از یکی دو هفته پیش شروع شده است. تامین کل زیرساخت‌ها و شبکه‌های دسترسیِ یک سومِ فاز ۴ تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد و آماده استقرار شرکت‌ها خواهد شد. تاکنون بیش از ۳۰۰ شرکت برای استقرار در فازهای ۳ و ۴ تقاضای خود را ارسال کرده‌اند که در مرحله بررسی است.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی: خدمات غیر حضوری افزایش می‌یابد
تبریز-توفیقی
با توجه به اهمیّت حفظ سلامتی شهروندان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و در راستای سیاست های فاصله گذاری اجتماعی هوشمند، خدمات غیرحضوری شرکت گاز افزایش می یابد.
رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به عدم مراجعه کنتورخوانان به درب منازل، در راستای ارائه خدمات غیرحضوری و به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، تا اطّلاع ثانوی قرائت کنتورهای گاز توسط مشترکین انجام خواهد شد.
غلامرضا قنبری افزود: با توجه به زیرساخت‌های طرّاحی شده در این شرکت و در راستای کاهش مراجعات حضوری، مشترکین محترم به منظور دریافت قبوض گاز هر دوره 45 روزه می بایست ارقام سیاه رنگ شمارشگر کنتور خود را از طریق تلفن گویای ۲۱۹۴ و یا با ارسال کد دستوری شماره اشتراک*ارقام سیاه رنگ شمارشگر کنتور به سامانه پیامکی 100002194 ثبت نموده و برای دریافت خدمات الکترونیکی اشتراک گاز خود، میتوانند از طریق تلفن گویای 2194 و ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۲۱۹۴ و دریافت راهنمای خدمات، اقدام نمایند.
وی تشریح کرد: راهنما و نحوه ارائه خدمات حضوری و الکترونیکی شرکت در شرایط کنونی به صورت جامع از طریق سایت این شرکت به آدرس: www.nigc-eazar.ir بخش خدمات الکترونیکی قابل دسترسی می‌باشد.
قنبری در توضیح سایر خدمات و سامانه های الکترونیکی شرکت توضیح داد: سامانه 194 شرکت بصورت شبانه روزی برای خدمات امدادی در زمان وقوع حوادث و اتفاقات گاز و همچنین سامانه تلفن گویای 3194 راه ارتباطی برای دریافت و رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات مردمی می‌باشد.علاوه بر سامانه‌های اعلامی، مسئولین میز خدمت در امور مشترکین هر یک از ادارات گاز تبریز و شهرستان ها و نیز دفاتر پیشخوان دولت، آماده پاسخگویی به سؤالات مشترکین محترم و ارائه راهنمایی های لازم خواهند بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات:
اجرای عملیات بیولوژیکی در ۳ هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز شمیرانات

شمیرانات-ایرج صادقعلی
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات از اجرای عملیات بیولوژیکی آبخیزداری در سه هزار و ۳۳۱ هکتار از حوزه‌های آبخیز این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار آفرینش، حسن شکری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی دو سال گذشته و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، عملیات بیولوژیکی آبخیزداری در سطح ۳ هزار و ۳۳۱ هکتار از حوزه‌های آبخیز این شهرستان به مرحله اجرا در آمده است.
شکری افزود: این عملیات در حوزه‌های آبخیز سدهای لار و لتیان و در قالب اقدامات کپه کاری و حفاظت و قرق انجام شده است.
وی ادامه داد: عملیات کپه کاری یکی از روش‌های بذرکاری و در راستای اصلاح و احیای مراتع انجام می‌شود که در این روش بذر گیاهان مرتعی مورد نظر در چاله‌های حفرشده با دست قرار گرفته و سپس با خاک پوشیده می‌شود تا بتواند از نزولات آسمانی جهت جوانه زدن و نیز ادامه رشد استفاده کند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات با بیان اینکه مناطق کپه کاری شده به مدت ۲ سال قرق می‌شوند، به برخی اهداف اجرایی این گونه اقدامات اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای این پروژ ه ها علاوه بر بهبود پوشش گیاهی و علوفه‌ای و کنترل سیلاب و روان آب‌ها، موجب احیا و اصلاح مراتع، جلوگیری از فرسایش خاک و ذخیره نزولات جوی خواهند شد.
شکری تاکید کرد: با اجرای طرح‌ها و پروژ ه های منابع طبیعی علاوه بر اثرات مثبت زیست محیطی، موجبات بالا بردن سطح تولید و بهبود معیشت دامداران و بهره‌برداران مراتع نیز فراهم خواهد شد.