تمرکز جشنواره شيخ بهايي بر توسعه فناوري

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: هم اکنون تمرکز ملی جشنواره شیخ بهایی بر توسعه فناوری است و در این حوزه جوانان، پژوهشگران، فن آفرینان حضور تأثیرگذاری دارند.


معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: هم اکنون تمرکز ملی جشنواره شیخ بهایی بر توسعه فناوری است و در این حوزه جوانان، پژوهشگران، فن آفرینان حضور تأثیرگذاری دارند.
به گزارش آریا، غلامحسین رحیمی در خصوص پانزدهمین جشنواره ملی شیخ بهایی افزود: این جشنواره به اسم شیخ بهایی یکی از دانشمندان قرن 10 و 11 هجری مزین شده و از حدود 18 سال قبل فعالیت خود را آغاز و تاکنون 15 دوره جشنواره ملی شیخ بهایی در کشور برگزار کرده است.
وی با بیان این که تمرکز این جشنواره بر توسعه فناوری است، گفت: ایجاد بستر تشویقی، ترغیبی و ترویجی برای جوانان، دانش آموزان، دانشجویان و فن آفرینان جوان که بتوانند ایده‌های خود را مطرح و
 به محصولی برسانند یکی از اهداف این جشنواره محسوب می‌شود.
معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: همچنین پژوهشگران این جشنواره ایده‌های کسب و کار خود را در معرض یک قضاوت قرار می‌دهند و با یکدیگر رقابت می‌کنند.
آقای رحیمی بابیان این که تبدیل ایده‌های فن آفرینانه به محصول یکی دیگر از فعالیت‌های این جشنواره است، گفت: با توجه به حضور فعال پژوهشگران و رقابت طرح‌های فناورانه داوران به بررسی آثار می‌پردازند و طرح‌های نهایی برای تجاری سازی محصول رخ می‌دهد بنابراین جشنواره راهی برای تبدیل ایده به محصول است.
به گزارش آریا به نقل از صدا و سیما، وی در ادامه ضمن اشاره به کافه تجاری سازی افزود: در این کافه ایده‌های فناورانه مطرح می‌شود و در کنار آن داوران و سرمایه گذاران حضور دارند به طوری که هم صاحبان ایده و فناوری و هم صاحبان سرمایه ضمن بررسی فعالیت‌ها به سرمایه گذاری بر روی محصول و تبدیل ایده به محصول مورد نیاز کشور اقدام می‌کنند.