تولید بیش از ۴۰ درصد عسل استان در شهرستان نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند:

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: شهرستان نهاوند با تولید بیش از ۴۰ درصد عسل استان همدان سالانه یک‌هزار و ۵۰۰ تن از این محصول باارزش را روانه بازار مصرف می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: شهرستان نهاوند با تولید بیش از  ۴۰ درصد عسل استان همدان سالانه یک‌هزار و ۵۰۰ تن از این محصول باارزش را روانه بازار مصرف می‌کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، کریم حاج باباعلی مدیر  جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به تولید بیش از ۴۰ درصد عسل استان در شهرستان نهاوند،گفت: شهرستان نهاوند به دلیل داشتن شرایط اقلیمی مناسب و مزارع طبیعی فراوان یکی از محل‌های اصلی پرورش زنبور عسل در استان است.    
او در ادامه گفت:سالانه یک‌ هزار و ۵۰۰ تن عسل تولید می‌کند که از این میزان یک‌هزار تن توسط زنبورداران بومی و ۵۰۰ تن نیز توسط زنبورداران مهاجر تولید می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود:صنعت زنبورداری در صورتی که با شیوه‌های نوین و علمی فعالیت کند می‌تواند عامل خوبی برای اشتغالزایی باشد، اما با توجه به اینکه اغلب زنبورداران شهرستان همچنان به صورت سنتی فعالیت می‌کنند برای رسیدن به بازار‌های بزرگ‌تر و منطقه‌ای نیازمند برندسازی و توجه بیشتر هستند.
حاج باباعلی به استعداد‌ها و ظرفیت‌های خاص شهرستان در زمینه پرورش زنبورعسل و فراورده‌های آن اشاره کرد و افزود: نهاوند دارای بزرگ‌ترین مزارع گشنیز در کشور است و این یک مزیت بزرگ برای زنبورداران به شمار می‌رود که از این گیاه گل‌دار و دارویی برای تغذیه زنبور‌ها و تولید عسل بهره می‌برند.
او  افزود: در حال حاضر ۳۴۱ زنبورستان فعال در نهاوند وجود دارد که در این مکان‌ها ۱۴۸ هزار کندوی مدرن شامل بومی و مهاجر به کار تولید عسل مشغول‌اند که محصول خود را در نهاوند و دیگر مناطق کشور به بازار‌های مصرف عرضه می‌کنند.