احداث ۴ ایستگاه پمپاژ آب با هدف مدیریت منابع آب و آبیاری بهینه فضای سبز

رئيس سازمان سیما، منظر و فضای‌ سبز شهری شهرداری قدس:

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قدس از احداث ۴ ایستگاه پمپاژ آب در نقاط مختلف شهر جهت مدیریت منابع آب و آبیاری بهینه فضای سبز خبر داد.

شهرستان قدس- مژگان عليقارداشي
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قدس از احداث ۴ ایستگاه پمپاژ آب در نقاط مختلف شهر جهت مدیریت منابع  آب و آبیاری بهینه فضای سبز خبر داد.
قادر شریفی با اعلام این خبر گفت:با توجه به اهمیت مدیریت منابع آب و ضرورت‌ استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری، سازمان فضای سبز شهرداری قدس استفاده از سیستم‌های به روز جهت آبیاری بوستان‌ها و فضای سبز شهری را در دستور کار قرار داده است.
شريفي در تشریح نحوه عملکرد ایستگاه های پمپاژ آب بیان داشت: هریک از این ایستگاه ها شامل دستگاه پمپاژ آب، مخزن ۲۰ هزار لیتری و پمپ سانتریفیوژ می‌باشد و قرار گرفتن مخازن بین چاه های آب و سیستم لوله کشی موجب افزایش طول عمر پمپ‌ها و کف کش‌ها و افزایش فشار آب موجود جهت آبیاری می‌شود.
وي با بیان اینکه در حال حاضر در ۲ نقطه از شهر ایستگاه پمپاژ آب جهت آبیاری فضای سبز احداث شده و به بهره برداری رسیده است، عنوان کرد:یکی از این ایستگاه‌ها در شهرک فرزان واقع شده که تامین کننده آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز بوستان‌های آب شن و مسافر، میدان چیتگر، بلوار شهید کلهر و دیگر فضاهای سبز موجود در منطقه می‌باشد. همچنین ایستگاه دوم نیز در بوستان باغ ملی احداث گردیده و در آینده
 ۲ منطقه دیگر نیز از این سیستم بهره‌مند خواهند شد.