آستانه؛ قطب تولید فلفل کشور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه گفت: این شهرستان قطب تولید فلفل در کشور محسوب می‌شود.

آستانه؛ قطب تولید فلفل کشور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه گفت: این شهرستان قطب تولید فلفل در کشور محسوب می‌شود.
مسعود امیربنده‌ای در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه آستانه قطب تولید فلفل کشور است، گفت:  ۱۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان به تولید فلفل اختصاص دارد و برداشت این محصول هم اکنون در آستانه در حال انجام است.وی افزود: فلفل‌کاری کاری پر زحمت است و هر روز باید کشاورز در مزرعه فلفل حضور داشته باشد و برای برداشت محصول به نیروی کار زیادی نیاز دارد.امیربنده‌ای خاطرنشان کرد: اگر چه فلفل‌کاری پر رنج است، اما سود بالایی از فروش این محصول نصیب بهره‌برداران می‌شود.
وی با اشاره به اینکه به علت تازه‌خوری بلافاصله پس از برداشت این محصول برای فروش راهی بازار می‌شود، تصریح کرد: فلفل آستانه علاوه براینکه در بازارهای شهرستانی گیلان عرضه می‌شود، برای فروش به تهران می‌رود.
مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه با بیان اینکه از زمان ورود فلفل به بازار مردم گیلان آن را در
 سفره های خانه و مهمانی خود جای می‌دهند، گفت: هر روز متقاضیان بیشتری برای فعالیت در تولید فلفل به ما مراجعه می کنند و در صورتی که در اراضی غیرشالیزاری بخواهند به تولید این محصول بپردازند، از آنها حمایت خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه برداشت فلفل در آستانه تا پایان آبان ماه ادامه دارد، افزود:به هیچ‌وجه، به
هیچ کشاورزی اجازه داده نمی‌شود برای تولید فلفل و یا بادام شالیزار خود را تغییرکاربری دهد.
امیربنده‌ای ادامه داد: کشاورزان می‌توانند برای تولید بیشتر فلفل اراضی جوار خانه‌های روستایی که بلا استفاده هستند، را به کشت فلفل اختصاص بدهند.