واكسن كوويد۱۹ را از سرنوشت واكسن آنفلوآنزا نجات دهيم!

پس از ماه‌ها تلاش همه‌جانبه از سوي چندين كشور و آزمايش‌هاي مختلف، بالاخره اين شركت فايزر بود كه توانست در ساخت واكسن كوويد۱۹ به موفقيت دست يابد؛ شرکت داروسازی فایزر می‌گوید واکسن کرونای این شرکت در بیش از نود درصد موارد از انتقال ویروس کرونا پیشگیری کرده است.بنابراين شرکت‌های سازنده قصد دارند درخواست صدور مجوز اضطراری کنند تا امكان استفاده از اين واكسن تا آخر این ماه میلادی ممكن شود.

واكسن كوويد۱۹ را از سرنوشت واكسن آنفلوآنزا نجات دهيم!

پس از ماه‌ها تلاش همه‌جانبه از سوي چندين كشور و آزمايش‌هاي مختلف، بالاخره اين شركت فايزر بود كه توانست در ساخت واكسن كوويد19 به موفقيت دست يابد؛ شرکت داروسازی فایزر می‌گوید واکسن کرونای این شرکت در بیش از نود درصد موارد از انتقال ویروس کرونا پیشگیری کرده است.بنابراين شرکت‌های سازنده قصد دارند درخواست صدور مجوز اضطراری کنند تا امكان استفاده از اين واكسن تا آخر این ماه میلادی ممكن شود.
یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت نيز نتایج اعلام‌شده از سوی شرکت فایزر را «بسیار مثبت» ارزیابی کرده و گفته استفاده از این واکسن برای درمان آسیب‌پذیرترین بیماران تا مارس ۲۰۲۱، می‌تواند در روند همه‌گیری این بیماری تغییرات «بنیادی» ایجاد کند.
پس اعلام اين خبر مهم، يعني آزمایش موفقیت‌آمیز واکسن کرونا توسط محققان آمریکایی-آلمانی، بازارهای مالی با افزایش شاخص‌های بورس به استقبال این روند رفتند، ضمن اين‌كه قيمت جهاني نفت نيز افزايش يافت.
به اين ترتيب، درحالي‌كه خبر توليد موفقيت‌آميز اين واكسن، چنين تغييرات بزرگي را حتي در بازارهاي بورس و سرمايه موجب شد، مي‌توان اين انتظار را داشت كه حجم زيادي از اين واكسن توسط اغلب كشورها خريداري شود؛ هرچند كشورهاي ثروتمند دنيا، از جمله آمريكا، آلمان و انگليس اين واكسن‌ها را از ماه‎ها قبل پيش‌خريد
كرده‌اند.
همه اين اتفاقات در حالي مي‌افتد كه به گفته معاون كل وزارت بهداشت، ۵میلیون واکسن خریداری شده آنفلوآنزا، به دليل تحريم‌ها، در یک فرودگاه بلوكه شده است. در حالي‌كه طبعا از مسئولان و دولتمردان انتظار مي‌رود از همچنان كه دربرخي موارد براي صادرات و يا واردات برخي كالاها،  روش‌هاي دور زدن تحريم‌ها و ميانبرهايي خاص استفاده مي‌شود، براي خريد و وارد كردن  داروهاي اورژانسي نيز به همان روش‌ها متوسل شوند؛ چرا كه اين داروها  و واكسن‌ها با زندگي ميليون‌ها نفر ارتباط مستقيم دارد. مردم ما نيز مانند تمامي مردم جهان چشم‌انتظار اين واكسن هستند.