«امنیت» خط قرمز ماست

آیت‌الله رئیسی در همایش دادستان‌های کشور:

رئیس قوه قضاییه گفت: نمی‌شود با امنیت شوخی کرد و این خط قرمز ماست؛ کسی که کیف قاپی می‌کند و موبایل مردم را می‌دزدد با او باید برخورد قاطع کرد.

«امنیت» خط قرمز ماست

رئیس قوه قضاییه گفت: نمی‌شود با امنیت شوخی کرد و این خط قرمز ماست؛ کسی که کیف قاپی می‌کند و موبایل مردم را می‌دزدد با او باید برخورد قاطع کرد.
به گزارش  مهر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نوزدهمین نشست سراسری دادستان های عمومی و انقلاب، نظامی و ویژه روحانیت که  به صورت تصویری و با عنوان «نقش دادستان ها در حفظ امنیت و حقوق عامه و حمایت از تولید» برگزار شد، «حق» را مدار واقعی عالم هستی و شناخت حق و اجرای عدالت بر مدار حق را از وظایف اصلی عدلیه دانست.
رئیس قوه قضاییه، گرایش به حق را دومین عنصر مهم در مأموریت های دستگاه قضایی دانست و اظهار داشت: گاهی انسان به خاطر برخی موانع حق را نمی شناسد اما گاهی حق را می شناسد ولی به خاطر تبعیت از هوای نفس به حق گرایش پیدا نمی کند.
رئیسی خاطر نشان کرد: کسی که از هوای نفس تبعیت کند، معاد را فراموش می کند و دچار خدافراموشی و دین فراموشی می شود و در نتیجه انسانیت را از یاد می برد و دچار خودفراموشی می شود و کارهایی انجام می دهد که از یک انسان بعید است.
رئیس قوه قضاییه استقامت و ایستادگی در راه حق را سومین عنصر مهم در امر قضا دانست و تأکید کرد: کسی که حق را تشخیص داد و به آن گرایش یافت، در تصمیم گیری و صدور حکم و بیان نظراتش نباید تحت تأثیر هیچ عاملی دچار چرخش شود.
رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: رشوه، رانت خواری و فساد هرگز با رونق تولید سازگاری ندارد و این وظیفه همه بخش های قضایی و به ویژه دادستان هاست که با همکاری بخش های مختلف اجرایی زمینه های امنیت اقتصادی را در کشور فراهم کنند.
رئیسی بر لزوم توجه دادستان ها به صیانت از حقوق عامه نیز تأکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری در هفتم تیر ماه بر حفظ حقوق عامه تأکید کردند و اقدامات خوبی هم در زمینه صیانت از حقوق مردم در حوزه سلامت، محیط زیست، آب و هوا و خاک صورت گرفته که باید به طور جدی پیگیری شود و نباید اجازه داد احدی متعرض حقوق مردم شود.
رئیس قوه قضاییه با تأکید بر لزوم نقش آفرینی دادستان ها در تأمین امنیت اظهار داشت: دادرسی و احقاق حق همواره باید در دستور کار باشد و همکاران سازمان قضایی کشور ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی در مقابله با کرونا، باید مأموریت ها و وظایف خود را با جدیت و بی وقفه ادامه دهند.
رئیسی گفت: امنیت خط قرمز ماست و هیچ گونه ناامنی قابل تحمل نیست و مردم باید در هر شرایطی احساس امنیت کنند و هم نیروی انتظامی و هم دادستان ها باید برای تأمین امنیت اجتماعی اجازه ندهند افراد شرور میدان و مجالی برای شرارت پیدا کنند.رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: ارفاقات قانونی شامل اشرار، سارقان و زورگیران حرفه ای و سابقه دار نمی شود و با کسانی که دنبال مختل کردن امنیت کوچه و خیابان هستند و در دل مردم رعب و وحشت ایجاد می کنند، باید قاطعانه و بدون اغماض برخورد شود.