محدودیت‌های جدیدی از اول آذر ماه اعمال می‌شود

دکترروحانی:

رییس‌جمهوری گفت: ‌ناگزیر از اعمال محدودیت های شدید هستیم. طرح محدودیت‌ها از اول آذر در سراسر کشور به اجرا درمی‌آید. در این طرح هر شهر مقرراتی خاص خود را دارد و نتیجه آن هفتگی بررسی خواهد شد.

محدودیت‌های جدیدی از اول آذر ماه  اعمال می‌شود

 رییس‌جمهوری گفت: ‌ناگزیر از اعمال  محدودیت های شدید هستیم. طرح محدودیت‌ها از اول آذر در سراسر کشور به اجرا درمی‌آید. در این طرح هر شهر مقرراتی خاص خود را دارد و نتیجه آن هفتگی بررسی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، دکتر حسن روحانی  در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهارداشت: نزدیک ۹ ماه است که با معضل شیوع ویروس کرونا رو به رو هستیم. متاسفانه موج جدید این همه‌گیری این ویروس در جهان ظهور و بروز پیدا کرده و مشکلات زیادی برای کشورها و مردم ایجاد شده است. بسیاری از دولت‌ها ناچار شدند محدودیت‌ها را از نو افزایش دهند، ما هم به همین دلیل در هفته‌های اخیر یک بار در ۴۳ شهرستان و یک بار در ۴۶ شهرستان و در مجموع در حدود ۹۰ شهرستان محدودیت زیادی ایجاد کردیم.   از هفته پیش در مراکز استان‌ها محدودیت زیادی ایجاد شد.
 سواد سلامت و اعتماد مردم را بالا ببریم
رییس جمهوری افزود: هدف از این محدودیت‌ها این است که مردم لمس کنند شرایط فوق العاده است و ما از شرایط عادی عبور کرده ایم. همه باید کمک کنند که بتوانیم از این مرحله با کمترین خسارت عبور کنیم. آنچه مهم است در مرحله اول آموزش است. باید سواد سلامت مردم را بالا ببریم. مردم باید به خوبی بدانند علائم این بیماری چیست،  هنوز هم در جامعه افرادی هستند که می‌گویند من علامتی ندارم فقط درد عضلانی دارم. باز هم از او می‌پرسند علامتی داری؟ می گوید چند روز است که حس چشایی و بویایی ام کار نمی‌کند. معلوم است آموزش به اندازه کافی به مردم داده نشده است.روحانی ادامه داد: مردم فکر می‌کنند باید تب شدید داشته باشند. فکر می‌کنند اگر مداوم سرفه کنند این بیماری سراغ آنان آمده است. ما سطح آموزش را باید بالا ببریم.
 اساس کار این است که تجمع و تردد به حداقل برسد
روحانی درباره ضمانت اجرا اظهار داشت: اگر مصوباتی تایید و ابلاغ شود و توسط عده‌ و اقلیتی اجرا نشود، باید با آنها برخورد شود. اگر برخورد نشود، کل کار معطل می ماند. بیشترین مسئولیت در این باره با قرارگاه است.
وی با تاکید بر اینکه اساس کار این است که تجمع و تردد به حداقل ممکن برسد، تصریح کرد: اگر تردد و تجمع کم شود بسیاری از مسائل ما حل خواهد شد. در بسیاری از شهرها افزایش ابتلاها به خاطر تجمع غیرضرور و غیرقانونی است. یک تیم فوتبال پیروز شده، دلیلی بر تجمع نیست ... دو هفته بعد از هر حادثه تعداد مراجعه به بیمارستان ها زیاد شده و بعد از سه، چهار هفته مراجعه به آرامستان بیشتر می‌شود.  
 محدودیت‌های جدید از اول آذرماه اعمال می‌شود
رئیس شورای عالی امنیت ملی افزود: وقتی این مراحل را پیش می‌رویم ولی موثر نمی‌شود، ناچاریم محدودیت شدیدی قائل شویم. اکنون در شرایطی هستیم که ناچار به افزایش محدودیت‌ها هستیم. امروز تصمیم کلی درباره محدودیت‌ها گرفتیم که از اول آذر این طرح اجرایی می‌شود.  
روحانی با بیان اینکه تصمیم محدودیت برای کل کشور است و هفتگی بررسی می‌شود، عنوان کرد: هر شهری بنا به ویژگی‌هایی که دارد، مقرراتی برایش تعیین می‌شود. جزییاتی وجود دارد که این هفته تعیین می‌شود. این طرح اساس آن تا پایان کرونا ادامه خواهد داشت و قرارگاه و وزارت بهداشت بیشترین مسئولیت را برای آن برعهده دارند.