زندگي و معيشت مردم را نبايد به کاخ سفيد گره زد

قاليباف در نطق پيش از دستور:

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند از شکست «ترامپ» خوشحالیم اما نباید زندگی و معیشت مردم را به شکست یا پیروزی کسی در کاخ سفید گره زد.به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، گفت: انتخابات اخیر آمریکا و حوادث قبل و بعد از آن اتفاقی عبرت آموز بود. آمریکایی که سال‌ها مشکلات ساختاری، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خود را با قدرت رسانه‌ای اش پنهان کرده بود، این روزها بدون روتوش در مقابل افکار عمومی جهان به نمایش گذاشته شد.

زندگي و معيشت مردم را نبايد به کاخ سفيد گره زد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند از شکست «ترامپ» خوشحالیم اما نباید زندگی و معیشت مردم را به شکست یا پیروزی کسی در کاخ سفید گره زد.به گزارش  مهر، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی  مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، گفت: انتخابات اخیر آمریکا و حوادث قبل و بعد از آن اتفاقی عبرت آموز بود. آمریکایی که سال‌ها مشکلات ساختاری، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خود را با قدرت رسانه‌ای اش پنهان کرده بود، این روزها بدون روتوش در مقابل افکار عمومی جهان به نمایش گذاشته شد.
وی بیان کرد: آمریکای واقعی که در کنار قوت اقتصادی و نظامی خود درگیر شکاف‌های عمیق اجتماعی و تبعیض‌های ساختاری است، فاصله بسیار زیادی با آمریکای نمایشی دارد و تصویر واقعی امروز، روند رو به افول آمریکا را در مقابل چشمان مستضعفان جهان به نمایش گذاشت و با شکسته شدن هیمنه ایجاد شده، روند افولش را سرعت بخشید.
رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: همان گونه که چند روز پیش، برادر عزیزم سیدحسن نصرالله گفت «ما از شکست قاتل شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس خوشحالیم» و همه با چشمان خود دیدند کسی که در این دنیا ندای أناَ رَبُّکُمْ الأعْلی سر دهد، بر اساس سنت الهی در دنیا و آخرت خوار و خفیف می‌شود.قالیباف اظهارداشت: ما نظام فاسد حاکم بر آمریکا را مقصر اصلی تصمیمات غلط آنها می‌دانیم و تنها خون بهای آنها را اخراج سربازان آمریکایی از منطقه می‌دانیم اما از کوچکی و زبونی صادرکننده فرمان آن جنایت بزرگ هم شادمان می‌شویم.
وی تأکید کرد: هر چند که از شکست ترامپِ قمارباز خوشحالیم اما عمیقاً باور داریم که زندگی و معیشت مردم را نه می‌توان و نه باید به پیروزی یا شکست کسی در کاخ سفید گره زد.
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تصمیمات ما باید مستقل از رفتن‌ها و آمدن‌ها باشد و تصمیمات ما است که پایه‌های اصلی اقتصاد کشورمان را می‌سازد و قدرت ما را مشخص می‌کند و باید باور کنیم کسی که واگن خود را به لکوموتیو دیگران ببندد، باید منتظر بنشیند تا با آنچه در اختیارش نیست، شادی کند یا عزا بگیرد.