ماهانه ۱۰۰هزارتومان به یک سوم جامعه می‌دهیم

روحانی در هیئت دولت:

رئیس جمهور گفت: ما به یک سوم جامعه برای ۴ ماه یک بسته کمک معیشتی شامل ۱۰۰ هزار تومان ماهانه پرداخت می‌کنیم.

ماهانه ۱۰۰هزارتومان به یک سوم جامعه می‌دهیم

رئیس جمهور گفت: ما به یک سوم جامعه برای  ۴ ماه یک بسته کمک معیشتی شامل ۱۰۰ هزار تومان ماهانه پرداخت می‌کنیم.
به گزارش  مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور  در جلسه هیئت دولت اظهار داشت: در آستانه مرحله جدیدی از مسئولیت پذیری‌های اجتماعی به سبب کرونا قرار گرفتیم. از روز شنبه محدودیت‌های شدیدی در کشور اعمال می‌شود و شهرهایی که شرایط قرمز دارند تقریباً به حالت تعطیل در می‌آیند و شهرهای نارنجی نیز به حالت نیمه تعطیل جز موارد ضروری که ضرورت دارد افراد سرکار بیایند و فروشگاه‌ها به مردم کالا و خدمات بدهند.
روحانی گفت: تعطیلی‌ها و محدودیت‌های شدید، راه حل اصلی مشکل کرونا نیست. مشکل کرونا صرفاً از طریق تغییر سبک زندگی به وجود خواهد آمد، یعنی مردم اگر سبک زندگی خودشان را همراه با اجرای پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌های فیزیکی، عدم رفت و آمدهای خانوادگی، عدم حضور در مراسم عزا و شادی، عدم شرکت در مناسک دینی، مذهبی و ملی تغییر ندهند با تعطیلی، کرونا به همین صورت خواهد بود و تغییر چندانی نخواهد کرد.
رئیس‌جمهور ادامه داد: از شنبه آینده تمام جلسات در تمام قوا، شرکت دولتی و غیر دولتی که بالای ۱۵ نفر است، نباید تشکیل شود. این دستورالعمل و چارچوبی است که وزارت بهداشت تدوین کرده و در قرارگاه مورد بررسی قرار گرفته است و در ستاد ملی کرونا تصویب شده است بنابراین به عنوان یک قانون و مسئله‌ای در حد قانون است زیرا جزو مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و حکم قانون دارد و همه کشور باید مقررات را اجرا کنند. همه مقررات ابلاغ شدند و همه بخش‌ها مشخص شدند و همه آنها باید اجرا شود.
روحانی گفت: کاری که در ستاد اقتصادی دولت و امروز هم در دولت بحث کردیم، در کنار این محدودیت‌های شدید و یا تعطیلات بخش‌هایی از کشور، فشار اقتصادی روی مردم زیاد می‌شود و دولت باید در این زمینه کمک‌هایی را انجام دهد تا بخشی از این مشکلات کاهش پیدا کند.
وی گفت: آنهایی که حقوق ثابت بگیر هستند اگر تعطیل هم شوند حقوق خود را می‌گیرند، مشکل امروز برای آنهایی است که حقوق ثابت نمی‌گیرند و باید روزانه کار و فعالیت کنند تا بتوانند مخارج روزمره خودشان را تامین کنند. محاسبه‌ای که شده است ما باید به یک سوم جامعه برای ۴ ماه یک بسته کمک معیشتی ارائه دهیم.رئیس‌جمهور تاکید کرد: این بسته را روز شنبه در ستاد ملی کرونا تصویب خواهیم کرد و افرادی که مشمول این کمک‌ها خواهند شد، در ماه آذر، دی، بهمن و اسفند ماهانه به ازای هر نفر
 ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. همچنین وام یک میلیون تومانی هم برای همین خانواده‌ها که حدود تقریباً ۱۰ میلیون خانواده می‌شوند، در نظر گرفتیم
روحانی افزود: ما در درمان کرونا اگر کسی بیمه نیست حتماً تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد و داروهایی را هم که برای کرونا توصیه می‌شود، البته این بیماری دارو ندارد ولی داروهایی که تجویز می‌شود، آن داروها هم مشمول بیمه خواهد بود. این کمک‌هایی است که این ایام انجام می‌دهیم.