حمله موشکی داعش به پالایشگاه نفت عراق

گروه تروریستی داعش اعلام کرد که یک پالایشگاه نفت در شمال عراق را هدف حمله موشکی قرار داده است.


گروه تروریستی داعش اعلام کرد که یک پالایشگاه نفت در شمال عراق را هدف حمله موشکی قرار داده است.
به گزارش شانا از خبرگزاری رویترز از تکریت عراق، دو مقام پالایشگاه نفت عراق گفتند:  پالایشگاه کوچک نفتی در شمال عراق هدف حمله موشکی قرار گرفت و سبب آتش‌سوزی در مخزن ذخیره سوخت این پالایشگاه شد که با سرایت آتش به شبکه خط لوله مجاور آن به تعطیلی کامل فعالیت‌های این پالایشگاه انجامید.
در بیانیه‌ای که در کانال رسمی گروه تروریستی داعش منتشر شد، این گروه مسئولیت حمله به پالایشگاه سینیا را به‌عهده گرفت.
در این بیانیه آمده است که در این حمله از دو موشک کاتیوشا استفاده شده است. در این بیانیه جزئیات بیشتری دربازه تلفات این حمله ارائه نشده است.
سخنگوی شرکت دولتی پالایشگاه‌های شمالی عراق که تعدادی از پالایشگاه‌های عراق را مدیریت می‌کند، پیش‌تر به خبرگزاری دولتی عراق گفته بود که دو موشک به پالایشگاه سینیا اصابت کرده و سبب آتش سوزی شد و اکنون حریق مهار شده است.
مقام‌های عراقی گفتند که توقف عملیات در پالایشگاه سینیا با ظرفیت پالایش روزانه ۳۰ هزار بشکه اقدامی برای ایمنی و برای جلوگیری از خسارت بیشتر بوده است.
در بیانیه وزارت نفت عراق آمده است که آتش‌نشانان موفق به خاموش کردن آتش در مخزن سوخت شده‌اند.
در این بیانیه به نقل از حمید یونس، معاون وزیر نفت عراق اعلام شده است: انتظار می‌رود عملیات این پالایشگاه، طی چند ساعت آینده و پس از ارزیابی خسارت از سر گرفته شود.
حمله روز یکشنبه داعش نشان می‌دهد این گروه تروریستی با وجود شکست در کارزاری نظامی با پشتیبانی آمریکا در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷، همچنان قادر به حمله به نیروهای امنیتی و تأسیسات انرژی حیاتی عراق است.
هیچ گزارشی از تلفات احتمالی این حمله گزارش نشده است.