دولت مصوبه مجلس را برای روند فعالیت‌های دیپلماتیک مضر می‌داند

دکترروحانی:

رییس جمهوری، دلیل حاضر نشدن در جلسه مجلس را مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد و گفت: دولت با مصوبه مجلس موافق نیست و آن را برای فعالیت‌های دیپلماتیک مضر می‌داند.

دولت مصوبه مجلس را برای روند فعالیت‌های دیپلماتیک مضر می‌داند

 رییس جمهوری، دلیل حاضر نشدن در جلسه  مجلس را مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد و گفت: دولت با مصوبه مجلس موافق نیست و آن را برای فعالیت‌های دیپلماتیک مضر می‌داند.
به گزارش  ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی  در جلسه هیات وزیران با اشاره به ارائه لایحه بودجه به مجلس، گفت: علاقه‌مند بودم مانند روال گذشته سخنان امروزم در خانه ملت خدمت مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حاضر شوم اما به دلیل دستور ستاد ملی کرونا نتوانستم در مجلس حاضر شوم. همه موظف هستیم دستوراتی که ستاد ملی مقابله با کرونا برای سلامت جامعه صادر می‌کند به عنوان وظیفه قانونی و حداقل وظیفه شرعی اجرا کنیم.
رییس جمهوری اضافه کرد: گمانه زنی‌هایی که ممکن است در رسانه‌ها مطرح شود مبنی بر اینکه عدم حضور من در مجلس شورای اسلامی به خاطر مصوبه دیروز مجلس شورای اسلامی است، درست نیست. البته دولت با آن مصوبه موافقت ندارد و آن را برای روند فعالیتهای دیپلماتیک مضر می‌داند اما به دلیل پروتکل‌های بهداشتی به مجلس نرفتم و نه مساله دیگر.
 افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان
روحانی با بیان اینکه اتکای به نفت در بودجه جاری باید به کمترین میزان ممکن و حتی صفر برسد، گفت: در بودجه به اقشاری که در فشار زندگی هستند، کمک می‌کنیم؛ افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در بودجه سال ۱۴۰۰، ۲۵ درصد دیده شده است.  
رییس دولت تدبیر وامید ادامه داد: علاوه بر این معافیت‌های مالیاتی را برای حقوق بالا بردیم و از سه میلیون به چهار میلیون رساندیم. حداقل دریافتی کارمندان از ۲.۸ را به ۳.۵ میلیون رساندیم.  
وی همچنین از پیش بینی ۱۶ هزار میلیارد تومان برای مبارزه با فقر مطلق  خبر داد و گفت: کمک‌های معیشتی به ۸۰ میلیون نفر و یارانه معمولی مانند سابق پرداخت می‌شود.  
رییس جمهوری اضافه کرد: بیمه درمان رایگان برای ۳۰ میلیون نفر مدنظر قرار گرفت که در بخش سلامت به دلیل نیازمندی‌ها، کرونا و همچنین مدنظر قرار دادن استخدام ۵۳ هزار نیروی جدید بهداشت و درمان مجموع اعتبارات را به بیش از دو برابر رساندیم.