جلوی تخلف را باید از سرچشمه گرفت

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد؛

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر لزوم برخورد قاطع دادگستری‌ها با زمین خواری‌ها، گفت: اجازه ندهید سودجویان کاربری اراضی کشاورزی را برای احداث ویلا و مراکز تفریحی تغییر دهند.

جلوی تخلف را باید از سرچشمه گرفت

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر لزوم برخورد قاطع دادگستری‌ها با زمین خواری‌ها، گفت: اجازه ندهید سودجویان کاربری اراضی کشاورزی را برای احداث ویلا و مراکز تفریحی تغییر دهند.
به گزارش  مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت ‎الله  سید ابراهیم رئیسی، در جلسه پیگیری اجرای مصوبات سفرهای استانی خود به البرز و یزد، بر اجرای کامل طرح پایش زندانیان در سراسر کشور تاکید کرد و افزود: باید وضعیت تک‎تک زندانیان به دقت بازنگری شود تا کسی بدون دلیل در زندان نماند و حتی یک مورد هم نباید از قلم بیفتد.
وی ادامه داد: اگر طرح غربالگری زندانیان به طور دقیق و همه‎جانبه اجرا شود، اتفاق مبارکی خواهد افتاد و آثار فراوانی در کاهش جمعیت کیفری کشور و باز اجتماعی شدن زندانیان خواهد
 داشت.
آیت الله رئیسی همچنین با تقدیر از اقدامات مسئولان قضائی استان‌های البرز و یزد برای رفع موانع تولید به عنوان یکی از مأموریت‌های اصلی دستگاه قضا، اظهار داشت: قاچاق کالا از موانع رونق و جهش تولید است و برخورد با این مسئله باید در سطح کشور با حساسیت پیگیری شود.
وی گفت: استان البرز جاذبه‌های زیادی دارد که برخی به طمع بیافتند و بخواهند با دست ‎اندازی به اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی اقدام به ویلاسازی و ایجاد مراکز تفریحی
 کنند.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه زمین خواری در همه جای کشور وجود دارد و تغییر کاربری اراضی یکی از معضلات فراگیر است، اما وضعیت در البرز حادتر است، تأکید کرد: اقداماتی که برای رفع تصرف اراضی و جلوگیری از تغییر کاربری‌ها انجام شده، باید با قاطعیت پیگیری شود.
وی گفت: جلوی تخلف را باید از سرچشمه گرفت. هر قانون‎ شکنی و جرم یک قانون ‎شکنی و جرم دیگر را در پی دارد. وقتی اراضی کشاورزی با تخلف تغییر کاربری داده می‌شوند، حفر چاه‌های غیرمجاز هم در این اراضی انجام می‌شود.
رئیس قوه قضائیه وزارت جهاد کشاورزی را مسئول حفظ ذخایر ملی و منابع کشاورزی دانست و تأکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید با جدیت وارد میدان شود و اجازه ندهد افراد سودجو کاربری اراضی کشاورزی را تغییر دهند.