کسری بودجه و ضعف نظارت؛ دو عامل اصلی نابسامانی بازار

رئیس مجلس :

رئیس مجلس گفت : کسری بودجه و ضعف نظارت؛ دو عامل اصلی نابسامانی بازار است.


رئیس مجلس گفت : کسری بودجه و ضعف نظارت؛ دو عامل اصلی نابسامانی بازار است.
به گزارش  صداوسیما ؛ اقای قالیباف در گفتگوی زنده با شبکه یک سیما گفت :بحث گرانی به دو بخش باید تقسیم شود بخشی از مشکلات ریشه ای است که تا پیش از این مردم همواره پیش از شرایط تحریم و کرونا، پذیرفته بودند که ابتدای هر سال 25 درصد روی قیمت ها می رفت اما الان این افزایش قمیت ها در سال چند بار متوالی اتفاق می افتد .
وی افزود : این مشکل ناشی از کسری بودجه دولتها در ادوار گذشته بوده و هست ، حتی بودجه سال 1400 که تازه ارائه شده با همین مشکل مواجه است.
رئیس مجلس گفت: بحث دیگر مسائل مدیریتی است به گونه ای که به دلیل مشکلات موجود در شبکه تهیه و تأمین و توزیع در کشور و ضعف نظارت، مردم با مشکل مواجه می شوند .
وی افزود : باوجود شرایط دشوار تامین در شش ماهه نخست امسال بیش از 4 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی برای تامین کالاهای اساسی اختصاص یافته است اما این تخصیص در بازار نمود چندانی ندارد و این ناشی از ضعف نظارت است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی مشاهدات میدانی خود و نمایندگان مجلس از مشکلات معیشتی مردم گفت : ما به عنوان نمایندگان فرصت هایی است که میدانی با مردم صحبت می کنیم ، در
بحث گرانی ها مردم واقعا گله مند هستند من در یکی از مواجهه های خود با مردم در یک نانوایی با تعجب دیدم که نان نوشته شده نسیه داده نمی شود ، از نانوایی پرس و جو کردم علت این نوشته چیست ؟ او گفت برخی افراد روز مزد که بیکار شده اند حتی برای خرید نان هم مشکل دارند نانوایان هم بعضا در پاسخ به این درخواست دچار مشکل هستند اخیرا هم بحث مرغ تشدید شد .