آب و گاز کم مصرف‌ها، مجانی شد

آب و گاز کم مصرف‌ها، مجانی شد

طبق مصوبه هیئت وزیران، از اول دی‌ماه مشترکانی که میزان مصرف آن‌ها کم باشد شامل تخفیف  ۱۰۰ درصدی روی قبوض آب و گاز می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به موجب این مصوبه هیئت وزیران، مشترکان خانگی در مناطق مختلف جغرافیایی کشور متناسب با میزان مصرف به سه گروه: (خوش مصرف)، (پر مصرف) و (بد مصرف) طبقه بندی شده و برای هر دسته از این مشترکان به تناسب، سیاست‌های حمایتی، تشویقی و یا بازدارنده اجرا می‌شود.
ترغیب مشترکان پرمصرف به تغییر رفتار و کاهش مصارف غیر ضرور، ایجاد زمینه تحقق اهداف مشترک با سایر مصوبات از جمله " برق امید "به منظور اصلاح مصرف منابع کمیاب آب و انرژی و به دنبال آن بهبود شرایط زیست محیطی، از دیگر اهداف این مصوبه است.
بر این اساس، وزارت نیرو مجاز است صورتحساب آب و فاضلاب مشترکان با مصرف تا یک سوم الگوی تعیین شده را با تخفیف صددرصد محاسبه کند. این تخفیف صرفاٌ شامل سکونتگاه‌های دایمی در حال بهره برداری شهری و روستایی می‌شود و واحد‌های خالی از سکنه و سکونتگاه‌های غیردایم نظیر باغ ویلا‌ها و خانه باغ‌ها مشمول این تخفیف نیستند ضمن اینکه آب بهای سایر مشترکان تا الگوی تعیین شده تغییر نخواهد کرد.