جهش تولید در گرو مبارزه با فساد و ایجاد امنیت اقتصادی

رئیسی در شورای قضائی استان قم:

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امنیت ملی برای ما مهم است و تعارف‌بردار نیست، گفت: قوی شدن ایران اسلامی وظیفه الهی و ملی برای همه قوا است.

جهش تولید در گرو مبارزه با فساد و ایجاد امنیت اقتصادی

 رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امنیت ملی برای ما مهم است و تعارف‌بردار نیست، گفت: قوی شدن ایران اسلامی وظیفه الهی و ملی برای همه قوا است.
به گزارش  مهر، حجت الاسلام رئیسی در جلسه شورای قضائی استان قم با تاکید بر اینکه قوی شدن ایران اسلامی وظیفه الهی و ملی برای همه قوا است و امنیت ملی از اقتضائات این قوی شدن است، گفت: مسئله امنیت ملی برای ما بسیار مهم است و نباید احساسی و با تعارف با آن برخورد کرد.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه نباید اجازه داد کسانی از طریق رابطه با بیگانگان و به عنوان عامل دشمن علیه کشور فتنه و توطئه کنند چرا که امنیت ملی متعلق به همه ملت است، افزود: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و قضائی و همچنین نیروهای مسلح، نسبت به مسئله محوری امنیت ملی حساسیت و جدیت بیشتری داشته باشند.
 رونق و جهش تولید در گرو مبارزه با فساد و ایجاد امنیت اقتصادی
وی با تاکید بر اینکه حمایت از تولید، مبارزه با فساد و حفظ کرامت انسانی سه اولویت مهم
 دستگاه قضا در سال جاری است، ادامه داد: حمایت از تولید در سال جهش تولید از مهمترین مسائل است که مبارزه با فساد از پیش زمینه‌های آن است و نباید در هیچ زمانی این دو مسئله به حاشیه برود.
حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد کمک به سزایی به رونق و جهش تولید می‌کند و تأمین امنیت سرمایه گذاران و تولید گران در
گرو مبارزه با فساد و ناامنی است، گفت: بر همین اساس به همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان تولیدی و مسئولان قضائی تاکید می‌کنم که نسبت به امر فساد حساس بوده و در هیچ شرایطی اجازه ندهند مفسدان امنیت اقتصادی کشور را به هم بزنند.
رئیس قوه قضائیه ورود دستگاه قضائی به موضوع حمایت از تولید را مانعی برای فعالان اقتصادی و تولید گران ندانست و افزود: بلکه در نظام قضائی به دنبال رفع مشکلات واحدهای تولیدی و موانع رونق تولید است.
 وحدت و انسجام ملی امری راهبردی
رئیس قوه قضائیه گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب بر وحدت و انسجام ملی امری راهبردی است و بنای همواره همکاری با مجلس و دولت و همه دستگاه‌ها و نهادها بوده تا همه با همدلی و همفکری در جهت قوی شدن ایران درعرصه اقتصادی و امنیتی و علمی و فرهنگی حرکت کنند.
حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه راهبرد رهبری در بی اثر کردن تحریم‌ها باید با جدیت پیگیری شود، متذکر شد: آنچه کشور را قوی می‌کند خنثی کردن تحریم‌ها و تهدیدات است.
حجت‌الاسلام مظفری افزود: در حال حاضر فقط
۴ شعبه حقوقی بالای ۲۰۰ پرونده دارند و از مجموع ۱۸ هزار پرونده در این شعب ۱۳ پرونده همچنان مفتوح است.
وی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته در جهت کاهش پرونده‌های معوقه نیز گفت: از مجموع پرونده‌های مسن در استان ۸۱ درصد مختومه شده و تا پایان سال همه این پرونده‌ها به جز آن‌ها که شرایط خاصی دارند مختومه خواهند شد.