۲۰ هزار کیت تشخیص سریع کرونا به استان گلستان اختصاص یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

۲۰ هزار کیت تشخیص سریع کرونا به استان گلستان اختصاص یافت

۲۰ هزار کیت تشخیص سریع کرونا به استان گلستان اختصاص یافت

گرگان-قهرمان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزایش تست‌های تشخیص سریع کرونا را یکی از محورهای اجرای طرح شهید سلیمانی اعلام کرد و گفت: ۲۰ هزار کیت تشخیص سریع کرونا به استان اختصاص  داده شد که پارت اول آن به تعداد ۱۰ هزار کیت وارد استان شده است.
عبدالرضا فاضل درباره اجرای طرح شهید سلیمانی در استان اظهار داشت: این طرح با مشارکت سپاه و بسیج در همه شهرها و روستاهای استان اجرایی شده و در همین مدت کوتاه نتایج خوبی در پی داشته است.
وی گفت:هدف مهم از اجرای این طرح بیماریابی فعال و کاهش موارد بستری و مرگ مبتلایان کرونایی است که از زمان شروع طرح شهید سلیمانی در استان تاکنون حدود 40 درصد موارد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان کاهش یافت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه تعداد جان‌باختگان کرونا در استان هنوز دو رقمی است، یکی از دلایل آن را شناسایی و مراجعه دیرهنگام بیماران به مراکز درمانی عنوان کرد و گفت: شناسایی زودهنگام بیماران می‌تواند روند بهبود و درمان آنها را تسریع کند.وی بیان داشت:بیش از 2 هزار تیم‌ مراقبتی، نظارتی و حمایتی در این طرح ساماندهی شده‌اند و تاکنون بیش از  30 هزار نفر از مردم استان از خدمات این طرح برخوردار شده‌اند.
فاضل با اشاره به افزایش تست‌های سریع کرونا در استان گفت: یکی از موضوعات مهم در طرح
شهید سلیمانی، گسترش تست‌های تشخیص سریع کرونا است که هفته گذشته پارت اول این کیت‌ها شامل 10 هزار کیت به استان اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه این کیت‌ها بین مراکز منتخب توزیع شده است، اظهار داشت:براساس آمارهای جمعیتی استان، موارد ابتلا، بستری و همچنین طبق غربالگری که با کمک سپاه و بسیج در حال انجام است، قرار شده 10 هزار کیت تشخیص سریع دیگر هم به استان ارسال شود.