استاندار زنجان: اشغال تخت‌های بیمارستانی در زنجان به نصف کاهش یافت

استاندار زنجان: اشغال تخت‌های بیمارستانی در زنجان به نصف کاهش یافت


استاندار زنجان، با بیان اینکه اشغال تخت‌های بیمارستانی در استان زنجان به نصف کاهش یافته است، گفت:۷۰ درصد سالمندان که pcr آنها مثبت بوده بستری شدند.
به گزارش مهر، فتح الله حقیقی در همایش روز پرستار، به نصب دستگاه‌های اکسیژن ساز در بیمارستان‌های استان زنجان اشاره کرد و گفت: هشت دستگاه اکسیژن ساز جدید هم فعال می‌شود.
وی اظهار کرد: ۶۱ تخت آی سی یو و ۲۰۰ تخت بستری در استان اضافه شده و بسترهای زیرساخت استان نیز به خوبی افزایش یافته است.
حقیقی با بیان اینکه تنها راه قطع زنجیره کرونا در استان رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است، تاکید کرد:گرفتاری بزرگ ما در استان ابتلای سالمندان است و باید از دورهمی‌ها جلوگیری شود.
وی به مشکلات پرستاران اشاره کرد و افزود: همه مشکلات پرستاران دردست بررسی و در حال پیگیری است و قول می‌دهیم همه مشکلات عرصه سلامت و فعالان عرصه سلامت را پیگیری و رفع خواهیم
کرد.
وی با بیان اینکه وقتی که در جامعه افرادی را می‌بینم که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند دلگیر و ناراحت می‌شوم، گفت:جایگاه پرستاری در جامعه ما ویژه و بلند مرتبه است.
استاندار زنجان، به موفقیت استان در پیک سوم کرونا اشاره کرد و گفت: آمارهای پیک سوم کمتر از پیک دوم است.
حقیقی با بیان اینکه اشغال تخت‌های بیمارستانی در استان زنجان به نصف کاهش یافته است، گفت: متاسفانه ۷۰ درصد سالمندان که pcr آنها مثبت بوده بستری شدند.
وی با بیان اینکه بالاترین آمار تست کرونا در زنجان انجام شده است، افزود: روزانه تعداد تست‌ها را تا یک هزار مورد رساندیم و آمادگی برای انجام تست بیش از دو هزار مورد را داریم.