۵ هزار کلاس درس مجازی در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار می‌شود

رییس دانشگاه شهیدبهشتی:

۵ هزار کلاس درس مجازی در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار می‌شود


رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: ۵ هزار کلاس درس به صورت مجازی در دوران شیوع ویروس کرونا در دانشگاه برگزار می شود.
سعداله نصیری قیداری در نشست خبری با خبرنگاران افزود: پیش از شیوع ویروس کرونا ۲۰۰ کلاس مجازی در دانشگاه برگزار می‌شد، اما در حال حاضر این تعداد به ۵ هزار کلاس افزایش یافته است.
وی افزود: دانشگاه متشکل از ۱۹ دانشکده و ۱۰ پژوهشکده و ۱۰ مرکز تحقیقاتی است که به صورت جامع در تمامی علوم فعالیت دارد.
نصیری قیداری اظهار داشت:دانشگاه شهید بهشتی پیش از شیوع ویروس کرونا یکی از دانشگاه های مجهز به زیرساخت‌های مناسب آی تی بود که حداکثر ۲۰۰ کلاس مجازی با کیفیتی نامناسب برگزار می کرد، اما درحال حاضر پیشرفت بسیاری در این عرصه ایجاد شده است.
وی یادآور شد: تعداد سرورهای آی تی این دانشگاه ۲ عدد بود که در حال حاضر به ۹ سرور افزایش یافته و بهبود کیفیت ۱۰ برابری داشته است.
رییس دانشگاه شهیدبهشتی خاطرنشان کرد: ۳۰۰ اتاق جلسه در فضای مجازی نیز تاسیس شده است.
 اخذ مجوز رشته های هنر
وی با بیان اینکه اخیرا  برای اخذ مجوز رشته های هنر به عنوان ۲ گروه اقدام شده است، ادامه داد: رشته های هنر قرار است در دانشکده معماری تدریس شود تا در آینده با گسترش رشته ها به دانشکده تبدیل شوند.
 تخفیف ۱۵ درصدی شهریه دانشجویان در سال جاری
رییس دانشگاه شهید بهشتی درباره شهریه دانشجویان نیز اظهار داشت: امسال نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد شهریه یک دهم رشته ها افزایش یافته است.شهریه  ۹۰ درصد رشته ها افزایش نداشته بلکه ۱۵ درصد هم تخفیف داشته ایم.نصیری قیداری افزود: تخفیف ۱۵ درصدی شهریه با توجه به غیرحضوری بودن کلاس های درس، به دانشجویان ارایه می‌شود.
وی خاطر نشان کرد:دانشگاه برای سهولت در شرایط آموزش دانشجو باید حداکثر تلاش را بکار گیرد.از این رو تخفیف هایی در امور خوابگاهی و دیگر حوزه ها ارائه داده است.